Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparjacka (igen)
You need to log in to create posts and topics.

Undrar om det finns någon som kan tipsa om en bra, ej jättefladdrig, löparjacka som finns i små damstorlekar alt barnstorlek.

I de affärer vi varit är den minsta storleken 36 eller S och det blir för stort. De jackor vi hittat på barnavdelningen har vari

Cykeljacka?

Det har jag inte ens tänkt på. Bra idé David!

De brukar vara smala och sedan har du oftast bra bakfickor, ibland med blixtlås.

Cykelkläder är generellt sett väldigt användbara tack vare att de vanligtvis både är lättare och tightare än t.ex. "löparkläder".

Jag har köpt ett set av märket Umbro till min son som drar 120 cl. Det känns ungefär som min skidjacka som jag lovordade i den andra löparjacketråden men det är svårt att veta om de är jämförbara av naturliga skäl.

Trimtex advancejacka finn i barnstorlekar (egentligen alla storlekar från 130 och uppåt). Jag använder den typen av jacka att cykla i. Fast min jacka är lite större än ungarnas.

Cykelkläder är dessutom ofta av italienska fabrikat som är väldigt små i storlekarna. Jag har S/36 i vanliga fall, men drar M/L i många cykelkläder.

Tack alla för tipsen. Det har inhandlats en löparjacka nu. Vilken det blev vet jag inte för jag var inte med men era tips var definitivt till hjälp.