Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Vet ni om det finns någon löparklocka som är anpassad för personer med dålig syn?
Är på jakt efter en till min pappa. Är aningen jobbigt att springa med glasögonen med sig för att kunna se.

Tacksam för svar 🙂

GF 305 har tydlig display, tycker jag. Med belysning ockå.

Jag är pappa med dålig syn 😀

Jag använder Garmin GF305 och väljer att visa ett fält i taget vilket ger tre informationsmöjligheter när man är ute och springer. Bara att stega emellan. Jag kör puls, snittid och total distans men man väljer naturligtvis s

Finns det ingen talande klocka?
Har du möjlighet så kollar om det finns nåt hjälpmedel han kan få

Välkommen till Sveriges syncentralers hemsida!

Eller funkar Endomondo: http://www.endomondo.com/login

Edit: även hjälpmedel borde hänga med utvecklingen. Det är inte bara s

Håkan, kan den inte bläddra själv ocjkså? Eller är det kanske det den gör.

Kan jag få vara en prospect till din grupp "pappr med dålig syn"? Känner att det kan vara läge snart att gå med...

@Magnus
När du fått fram glasögonen kommer du att se att jag bytt namn 😉

Du är välkommen att ansöka - vi har en hangaround-grupp för ynglingar upp till 55. Jag som leder tungviktarna i 60+ har lagt ut uppdraget att leta efter pulsklockor med modell blin

Tips om bifokaler som vi ungdomar behöver för att läsa kartan...

http://www.vapro.se/produkter.asp

Håller med om FR305. Samma storlek och valmöjligheter finns hos 310:an men med ännu fler fält att växla mellan. Och 310:an både vibrerar och piper vid t.ex. autoetapper var kilometer (lr annan sträcka lr position), tempo-, pulsvarning o.s.v. om man nu vil

Efter att ha letat ett antal år efter en klocka med läsbara siffror utan framgång så såg jag en löpare med en jättefin-fin en under uppvärmningen till en tävling. Det visade sig vara en Casio som man kunde köpa alt få om man prenumererade på Runners World

En finess hos Garmin 310XT (även 305, gissar jag?) är farthållare, Virtuell Kompis. De siffror som visar hur man ligger till i förhållande till farthållaren är normalt svarta på vit botten, men om man halkar efter blir de vita på svart botten.

Man behöve