Quote from Guest on 12 December 2011, 21:52Hej!
Vet ni om det finns någon löparklocka som är anpassad för personer med dålig syn?
Är på jakt efter en till min pappa. Är aningen jobbigt att springa med glasögonen med sig för att kunna se.Tacksam för svar 🙂
Hej!
Vet ni om det finns någon löparklocka som är anpassad för personer med dålig syn?
Är på jakt efter en till min pappa. Är aningen jobbigt att springa med glasögonen med sig för att kunna se.
Tacksam för svar 🙂
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:02GF 305 har tydlig display, tycker jag. Med belysning ockå.
GF 305 har tydlig display, tycker jag. Med belysning ockå.
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:20Jag är pappa med dålig syn 😀
Jag använder Garmin GF305 och väljer att visa ett fält i taget vilket ger tre informationsmöjligheter när man är ute och springer. Bara att stega emellan. Jag kör puls, snittid och total distans men man väljer naturligtvis s
Jag är pappa med dålig syn 😀
Jag använder Garmin GF305 och väljer att visa ett fält i taget vilket ger tre informationsmöjligheter när man är ute och springer. Bara att stega emellan. Jag kör puls, snittid och total distans men man väljer naturligtvis s
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:20Finns det ingen talande klocka?
Har du möjlighet så kollar om det finns nåt hjälpmedel han kan få
http://www.syncentralerna.se/Eller funkar Endomondo: http://www.endomondo.com/login
Edit: även hjälpmedel borde hänga med utvecklingen. Det är inte bara s
Finns det ingen talande klocka?
Har du möjlighet så kollar om det finns nåt hjälpmedel han kan få
Eller funkar Endomondo: http://www.endomondo.com/login
Edit: även hjälpmedel borde hänga med utvecklingen. Det är inte bara s
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:25Håkan, kan den inte bläddra själv ocjkså? Eller är det kanske det den gör.
Kan jag få vara en prospect till din grupp "pappr med dålig syn"? Känner att det kan vara läge snart att gå med...
Håkan, kan den inte bläddra själv ocjkså? Eller är det kanske det den gör.
Kan jag få vara en prospect till din grupp "pappr med dålig syn"? Känner att det kan vara läge snart att gå med...
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:36@Magnus
När du fått fram glasögonen kommer du att se att jag bytt namn 😉Du är välkommen att ansöka - vi har en hangaround-grupp för ynglingar upp till 55. Jag som leder tungviktarna i 60+ har lagt ut uppdraget att leta efter pulsklockor med modell blin
@Magnus
När du fått fram glasögonen kommer du att se att jag bytt namn 😉
Du är välkommen att ansöka - vi har en hangaround-grupp för ynglingar upp till 55. Jag som leder tungviktarna i 60+ har lagt ut uppdraget att leta efter pulsklockor med modell blin
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 23:16Tips om bifokaler som vi ungdomar behöver för att läsa kartan...
http://www.vapro.se/produkter.asp
Tips om bifokaler som vi ungdomar behöver för att läsa kartan...
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 09:14Håller med om FR305. Samma storlek och valmöjligheter finns hos 310:an men med ännu fler fält att växla mellan. Och 310:an både vibrerar och piper vid t.ex. autoetapper var kilometer (lr annan sträcka lr position), tempo-, pulsvarning o.s.v. om man nu vil
Håller med om FR305. Samma storlek och valmöjligheter finns hos 310:an men med ännu fler fält att växla mellan. Och 310:an både vibrerar och piper vid t.ex. autoetapper var kilometer (lr annan sträcka lr position), tempo-, pulsvarning o.s.v. om man nu vil
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 09:27Efter att ha letat ett antal år efter en klocka med läsbara siffror utan framgång så såg jag en löpare med en jättefin-fin en under uppvärmningen till en tävling. Det visade sig vara en Casio som man kunde köpa alt få om man prenumererade på Runners World
Efter att ha letat ett antal år efter en klocka med läsbara siffror utan framgång så såg jag en löpare med en jättefin-fin en under uppvärmningen till en tävling. Det visade sig vara en Casio som man kunde köpa alt få om man prenumererade på Runners World
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 11:26En finess hos Garmin 310XT (även 305, gissar jag?) är farthållare, Virtuell Kompis. De siffror som visar hur man ligger till i förhållande till farthållaren är normalt svarta på vit botten, men om man halkar efter blir de vita på svart botten.
Man behöve
En finess hos Garmin 310XT (även 305, gissar jag?) är farthållare, Virtuell Kompis. De siffror som visar hur man ligger till i förhållande till farthållaren är normalt svarta på vit botten, men om man halkar efter blir de vita på svart botten.
Man behöve