Quote from Guest on 18 March 2010, 22:15Hej!
Jag undrar om det finns någon löparklubb eller sällskap i Göteborg som man kan gå med i? Det viktigaste för mig är att få hjälp med löpteknik, träning och förbättrad löpekonomi. vad jag måste ta hänsyn till är en skada i knät som gör att jag inte ba
Hej!
Jag undrar om det finns någon löparklubb eller sällskap i Göteborg som man kan gå med i? Det viktigaste för mig är att få hjälp med löpteknik, träning och förbättrad löpekonomi. vad jag måste ta hänsyn till är en skada i knät som gör att jag inte ba
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 22:25Det finns ju Solvikingarna som verkar vara en aktiv löparklubb (är inte med själv) och dessutom kan man gratis följa med på Göteborgsvarvets löparkvällar. Dessa brukar vara rätt så välbesökta och tider och platser står på varvets hemsida.
Det finns ju Solvikingarna som verkar vara en aktiv löparklubb (är inte med själv) och dessutom kan man gratis följa med på Göteborgsvarvets löparkvällar. Dessa brukar vara rätt så välbesökta och tider och platser står på varvets hemsida.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 22:56Solvikingarna hittar du på www.solvikingarna.se
Solvikingarna hittar du på http://www.solvikingarna.se
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 06:27Men kräver inte båda ovanstående att man minst måste kunna springa åtminstone 7-8 km?
Men kräver inte båda ovanstående att man minst måste kunna springa åtminstone 7-8 km?
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 07:54Kolla med Friskis. De har löpträning med flera olika nivåer (Start, Bas, Medel och Intensiv) på flera ställen i Göteborg.
Kolla med Friskis. De har löpträning med flera olika nivåer (Start, Bas, Medel och Intensiv) på flera ställen i Göteborg.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 08:30Korpens friidrottssektion har träningar där det absolut inte behöver springas långt.
Se här:
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=331142
Korpens friidrottssektion har träningar där det absolut inte behöver springas långt.
Se här:
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=331142
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:27Skriv vilken del av GBG du bor och hur du vill träna så finns det säkert någon som hänger på.
Sen när du börjar komma upp i distans tror jag Solvikingarna är ett bra val om man vill träffa massa andra löpare. Det finns säkert en hel massa solvikingar som
Skriv vilken del av GBG du bor och hur du vill träna så finns det säkert någon som hänger på.
Sen när du börjar komma upp i distans tror jag Solvikingarna är ett bra val om man vill träffa massa andra löpare. Det finns säkert en hel massa solvikingar som
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 09:45Jennica, om du vill ha hjälp med löptekniken för att skona ditt knä, så misstänker jag att det kan vara svårt att få kvalificerad hjälp i klubbarna. Det är förstås värt ett försök, men annars finns det ju kurser om just det.
Markus Stålbom har en kurs i
Jennica, om du vill ha hjälp med löptekniken för att skona ditt knä, så misstänker jag att det kan vara svårt att få kvalificerad hjälp i klubbarna. Det är förstås värt ett försök, men annars finns det ju kurser om just det.
Markus Stålbom har en kurs i
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 17:19Tack Klas!
Det ska jag kolla upp! Ja det är intressant både för mig privat och i yrket. Men du vet hur det är... Ibland är det lättare att leda andra än sig själv 😀
Tack Klas!
Det ska jag kolla upp! Ja det är intressant både för mig privat och i yrket. Men du vet hur det är... Ibland är det lättare att leda andra än sig själv 😀
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 18:23Det är tyvärr väldigt få som har goda kunskaper om löpteknik än så länge. Har du läst boken Born to run? Den lär inte ut teknik, men den är väldigt inspirerande och förklarar varför man ska bry sig om det.
Det är tyvärr väldigt få som har goda kunskaper om löpteknik än så länge. Har du läst boken Born to run? Den lär inte ut teknik, men den är väldigt inspirerande och förklarar varför man ska bry sig om det.