Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparklubbar i Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Vilka löparklubbar finns det som tar emot en motionär som gör milen på ca 45 min.

Inte en löpklubb på samma sätt riktigt men Running Sweden tar ju emot alla! (Det kostar iofs lite men det är en härlig stämning i gänget som består av allt från c:a 60min till 35min på milen)

Kolla med IF Linnéa. Verkar vara otroligt bra stämning där. Huddinge AIS är väldigt bra också. De har dessutom inomhushall. Annars kan jag rekommendera Runday som kör varje måndag vid Karlbergs slott.

Ja kom till oss i If Linnéa!
vi tränar på tisdagar och torsdagar och samlas vid Zinkensdamms IP kl 18.30
vi har en salig blandning av löpare som gör allt mellan 35 och 65 minuter på milen.

Tack för alla tips, få se vad det blir efter semestern.:-)

Alla förslag du fått verkar vara bra tycker jag. Det ena utesluter ju inte det andra och även om du väljer någon annan grupp tycker jag absolut du ska testa Runday när du har möjlighet. Det är gratis och det är alltid någon form av "kvalitetspass". Kanonb

Fast om du vill tävla så är det en friidrottsförbundsansluten klubb du ska vara med i (vilket iofs inte utesluter att du samtidigt är med på Runday och Club Running Sweden). Hässelby och Spårvägen är ju de stora vid sidan av Studenternas. IF Linnéa är för

Runday är faktiskt ansluten - men inte Club Running Sweden - om jag förstår det hela rätt.

http://www.rf.se/Idrottens-organisation/Idrottens-organisation/Specialidrottsforbund/?OrgId=284&OrgTypeId=4&selected=sdf

Det har du faktiskt rätt i! Hade jag ingen aaaning om.