Quote from Guest on 21 April 2009, 08:05Hejsan,
nu skulle jag vilja ha lite råd angående hur ett löparknä känns?Jag sökte för snart 2 månader sen för att jag har fått ont i ett knä, det startade under ett löpintervallpass i vintras, inomhus på en bana som lutar i kurvorna.
Först så var smär
Hejsan,
nu skulle jag vilja ha lite råd angående hur ett löparknä känns?
Jag sökte för snart 2 månader sen för att jag har fått ont i ett knä, det startade under ett löpintervallpass i vintras, inomhus på en bana som lutar i kurvorna.
Först så var smär
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 08:15Känner du igen några symptom i deras beskrivning?
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Känner du igen några symptom i deras beskrivning?
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 09:09Har hört att det ibland kan vara en inflammation högst upp i vaden som sprider sig uppåt. Om du låter en naprapat/massör kolla igenom övre vadmuskelfästena, vad säger de då? Kanske ligger problemet i trötta/stela/snedbelastade vader, som i sin tur ger knä
Har hört att det ibland kan vara en inflammation högst upp i vaden som sprider sig uppåt. Om du låter en naprapat/massör kolla igenom övre vadmuskelfästena, vad säger de då? Kanske ligger problemet i trötta/stela/snedbelastade vader, som i sin tur ger knä
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 10:05Hej Everlina,
Det låter som du skall gå till en annan sjukgymnast (alt naprapat). Ovsett vilket skall de vara specialicerade på idrottsskador. "Risken" annars är att du får nåt flummigt svar och blir ordinerad vila och ipren. Löpaknä är en hyggligt enkel
Hej Everlina,
Det låter som du skall gå till en annan sjukgymnast (alt naprapat). Ovsett vilket skall de vara specialicerade på idrottsskador. "Risken" annars är att du får nåt flummigt svar och blir ordinerad vila och ipren. Löpaknä är en hyggligt enkel
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 23:49om du gör ett djupt knäböj, smärtar det och isf när? Om det smärtar på vägen upp (eller i trappor tex) är det troligtvis patellofemoralt smärtsyndrom. felbelastat brosk i knäleden.
löparknä är distinkt smärta på utsida knä. den förflyttar sig inte.
om du gör ett djupt knäböj, smärtar det och isf när? Om det smärtar på vägen upp (eller i trappor tex) är det troligtvis patellofemoralt smärtsyndrom. felbelastat brosk i knäleden.
löparknä är distinkt smärta på utsida knä. den förflyttar sig inte.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 12:33Tack för alla tips!
Jag kan göra knäböj utan smärta, däremot inte utfall, det gör riktigt ont!
Tanken vid att det skulle kunna bero på vadmuskeln känns inte helt främmande, då jag har operarat compartment syndrom i vaderna, och har fortfarande väldigt ö
Tack för alla tips!
Jag kan göra knäböj utan smärta, däremot inte utfall, det gör riktigt ont!
Tanken vid att det skulle kunna bero på vadmuskeln känns inte helt främmande, då jag har operarat compartment syndrom i vaderna, och har fortfarande väldigt ö