Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparknä botas med sugpropp?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har haft mycket problem med löparknä genom åren och testat mycket för att bota det. Som många vet är det spändhet i iliotibialbandet som ligger bakom löparknä och ITBS.

Vad tror ni om behandlingen i videon? Kan

Har du testat att rulla över en hård skumrulle, låta den trycka på hela utsidan av benet.

Har löst mycket för mig och flera andra.

eller brödkavel

Eller gå till en massör som kan idrottsskador.

Att köra med en brödkavel med tryck upp och ner på benet kan orsaka skador.

Brödkavel låter inte som en bra idé, denna övningen är underbar för mitt löparknä, jag kombinerar med någon stretch som sträcker ut rumpan maximalt...

spola till 3:00

En PET-flaska fylld med vatten funkar bra vet jag av erfarenhet. Fick det rekommenderat av någon här på forumet. Jag använde den ganska exakt som killen i videon och jag upplevde att musklerna i benen blev väldigt skönt avslappnade efteråt. Det är väl för

Pet flaska med vatten - smart. Tack för tipset. Med varmt vatten i kan det säkert bli beroendeframkallande gôtt dessutom.

Ja, jag har testat att rulla över en skumrulle/PET-flaska. Hjälper lite för stunden, upplever jag det som.

Men om man lyssnar lite uppmärksamt på det han säger i videon så snackar han ju om det också. Han säger att det kan hjälpa en hel del, men att det

Jag höll på att rehabträna och stretcha i ett halvår för att få bukt med mitt löparknä och som bäst kunde jag springa i cirka 5 minuter utan smärta. Till slut fick jag el-akupunktur (vilket jag tyckte kändes som hokus pokus) och direkt efter var all smärt

Stretch hjälper för mig. Testade att rulla runt några sekunder på brödkaveln igår men precis som ni säger så är den nog för hård, jag la inte hela kroppstyngden på men det var ändå inte direkt njutbart. 😉

12