Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparknä/ont under knät
You need to log in to create posts and topics.

Fick för en vecka sedan ont i utsidan knät och symptomen stämde in på löparknä. Stretchade och åt Voltaren och i samma takt som det onda försvann på utsidan fick jag ont i under knäskålen. Konstigt. Det är inte ömt men gör ont när jag går och springer, ti

Karin!
Jag har haft samma problemsom du, fast för mig hände de när jag ökade längden och belastningen på mitt knä. Jag tycker att man till att börja ska kolla sina skor, pronation eller inte osv. Vidare anser jag att stretching, vila och antiinflammatoris

Jag är verkligen inte kunnig på området löparknä men jag vet att om jag har en infektion i kroppen som jag ännu inte känt av så brukar jag få ont under höger knä när jag springer, lite på det sätt som du beskriver. Det är som att jag får lite reumatism i

Har du ont under knäskålen har du åkt på hopparknä, eller överansträning av senan som går över knäskålen och fäster precis under.
Bästa sättet att bli av med det är med exentrisk styrketräning.

Edit: Ok, det behöver inte vara det. Men i mina öron låter d

Mattias: Har också funderat över skorna. Har haft dem i två månader nu och tycker de är bra, men det kan ju vara en möjlighet. Börja belasta knät, ja du, det gör ont i princip varje steg jag tar så belastas gör det hela tiden 🙂
Kör nog på vila och stre

Kolla http://medical.rehband.com/SkadeGuide.aspx?m=11679&a=13230
Där finns även beskrivning av andra typer av knäskador.

Jag hade ont i vänster knä i höstas ungefär på samma sätt som du. Det gjorde ont på sidan av knät och i en båge in under knäskålen. Det kändes ingenting om jag tryckte och klämde där, men det gjorde ont bara jag gick. Jag gick till en naprapat för jag tro

Men jag har ju ont i ryggen också! Fick först ont i knät och några dagar senare ont i nedre delen av ryggen. Var helt övertygad om att det berodde på en ny gymövning som jag inte utförde helt korrekt. Men det kanske inte alls är säkert att det är så.