Quote from Guest on 10 July 2012, 20:22Nu skulle jag behöve lite hjälp. Sprang mitt första 20km-bergslopp (800Hm) i lördags. På morgonen innan loppet var jag väl lite nervös o behövde gå fyra gånger på toaletten, så jag antar att min tarm var ganska så tömd. På kvällen efter loppet fick jag fe
Nu skulle jag behöve lite hjälp. Sprang mitt första 20km-bergslopp (800Hm) i lördags. På morgonen innan loppet var jag väl lite nervös o behövde gå fyra gånger på toaletten, så jag antar att min tarm var ganska så tömd. På kvällen efter loppet fick jag fe
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 20:32Tur jag hann äta innan jag läste detta! 😉
Det kan vara så enkelt att du åt något lustigt innan?
Tur jag hann äta innan jag läste detta! 😉
Det kan vara så enkelt att du åt något lustigt innan?
Quote from Elias Engqvist on 10 July 2012, 21:49Är det verkligen blodigt tycker jag du ska snacka med en läkare!
Är det verkligen blodigt tycker jag du ska snacka med en läkare!
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 22:03Tycker också att du ska prata med läkare eller sjukvårdsrådgivningen. ät skonkost (kokt ris, fisk, vitt bröd, yogurt osv.) om diarré beror på bakterieinfektion kan det bli värre av stoppande medicin. Glöm inte att dricka!!
Tycker också att du ska prata med läkare eller sjukvårdsrådgivningen. ät skonkost (kokt ris, fisk, vitt bröd, yogurt osv.) om diarré beror på bakterieinfektion kan det bli värre av stoppande medicin. Glöm inte att dricka!!
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 22:19För mig är löparmage något brunt & löst som akut lämnar kroppen under själva löpturen. Inte efteråt och aldrig rött.
Säger därför som CS, sök läkare bums.
För mig är löparmage något brunt & löst som akut lämnar kroppen under själva löpturen. Inte efteråt och aldrig rött.
Säger därför som CS, sök läkare bums.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:43Gå till vårdmottagning och lämna prov (sker enkelt med tops nu för tiden). Magkramper och blodig diarre är inte så vanlig symtpom, det kan vara Shigella eller EHEC. Fast föda ger betydligt värre symptom, så håll dig till flytande om det är praktiskt möjli
Gå till vårdmottagning och lämna prov (sker enkelt med tops nu för tiden). Magkramper och blodig diarre är inte så vanlig symtpom, det kan vara Shigella eller EHEC. Fast föda ger betydligt värre symptom, så håll dig till flytande om det är praktiskt möjli
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:51Oskar - självklart har jag funderat på vad jag ätit innan. Jag är väldigt noga med min mat o äter mest mat som jag lagat själv av bra råvaror, mkt ekologiskt, inga tillsatsämnen o mkt lite socker. Fast det blev förstås lite energidryck typ Isostar (mkt so
Oskar - självklart har jag funderat på vad jag ätit innan. Jag är väldigt noga med min mat o äter mest mat som jag lagat själv av bra råvaror, mkt ekologiskt, inga tillsatsämnen o mkt lite socker. Fast det blev förstås lite energidryck typ Isostar (mkt so
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:55Om det stämmer på konditionsidrottare så måste det vara otroligt många skidåkare o löpare som har dom problemen. Det är inget jag ens har hört om ifrån Cyklister.
Om det stämmer på konditionsidrottare så måste det vara otroligt många skidåkare o löpare som har dom problemen. Det är inget jag ens har hört om ifrån Cyklister.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 20:55Så här står det ju sist i artikeln:
"Vid misstanke om mag-tarmsjukdom av annan sort, t ex då symptomen kvarstår även mellan träningspassen, bör man söka läkare för undersökning och bedömning."
Magknip och diarre har nog de flesta av de löpare jag känne
Så här står det ju sist i artikeln:
"Vid misstanke om mag-tarmsjukdom av annan sort, t ex då symptomen kvarstår även mellan träningspassen, bör man söka läkare för undersökning och bedömning."
Magknip och diarre har nog de flesta av de löpare jag känne
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 11:30Tack för era tankar o svar.
Jag mår mycket bättre men gick till läkaren i alla fall för att höra vad de säger. Hon menade på att jag förmodligen haft något virus men eftersom det blivit bättre nu så gör man ingenting. Feber o diarre på det sättet jag ha
Tack för era tankar o svar.
Jag mår mycket bättre men gick till läkaren i alla fall för att höra vad de säger. Hon menade på att jag förmodligen haft något virus men eftersom det blivit bättre nu så gör man ingenting. Feber o diarre på det sättet jag ha