Quote from Guest on 3 March 2012, 00:10Vad finns det för ryggsäckar som passar kvinnor en liten bit under 160cm och med rätt smal rygg?
Har främst problem med att väskorna jag provat är för breda i sidled så att armarna tar i, vilket är mycket irriterande men även att de antingen tar i baken/g
Vad finns det för ryggsäckar som passar kvinnor en liten bit under 160cm och med rätt smal rygg?
Har främst problem med att väskorna jag provat är för breda i sidled så att armarna tar i, vilket är mycket irriterande men även att de antingen tar i baken/g
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 00:20Äntligen en tråd om något viktigt! Jag har samma problem men även problem med att det inte går att dra åt axelremmarna tillräckligt. Jag har provat mängder av löparryggsäckar i butik som gått bort på detta kriterie direkt.
Faktum är att jag aldrig prov
Äntligen en tråd om något viktigt! Jag har samma problem men även problem med att det inte går att dra åt axelremmarna tillräckligt. Jag har provat mängder av löparryggsäckar i butik som gått bort på detta kriterie direkt.
Faktum är att jag aldrig prov
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 00:2212 liter kanske är för litet för övernattning men du sa att du var bra på att packa 😉
Men testa märket - de har ju större varianter oxå. Jag hittade de på löplabbet i Göteborg.
12 liter kanske är för litet för övernattning men du sa att du var bra på att packa 😉
Men testa märket - de har ju större varianter oxå. Jag hittade de på löplabbet i Göteborg.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 13:15Jag har en Osprey Talon 22 och tycker att det går att spänna åt remmarna så den sitter tajt, men spänner man den väldigt tajt, blir det obekväm att cykla med eftersom den kryper upp i nacken. Men ni kan ju alltid testa den i butik och avgöra om den skulle
Jag har en Osprey Talon 22 och tycker att det går att spänna åt remmarna så den sitter tajt, men spänner man den väldigt tajt, blir det obekväm att cykla med eftersom den kryper upp i nacken. Men ni kan ju alltid testa den i butik och avgöra om den skulle
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 14:52Testat alla osprey jag hittat och de är bland de bättre men det går inte att dra åt axelremmarna tillräckligt. Som vandringsrygga skulle jag dock kunna tänka mig de.
Testat alla osprey jag hittat och de är bland de bättre men det går inte att dra åt axelremmarna tillräckligt. Som vandringsrygga skulle jag dock kunna tänka mig de.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 15:30Ok. Vet inte vad du använder den till, men jag köpte den för att springa med. Kan inte påstå att den inte märks, men jag tror inte att besväret kommer ifrån axelremmarna, utan mer från en massa löst som hoppar när man springer. Jag hade nog inte kunnat k
Ok. Vet inte vad du använder den till, men jag köpte den för att springa med. Kan inte påstå att den inte märks, men jag tror inte att besväret kommer ifrån axelremmarna, utan mer från en massa löst som hoppar när man springer. Jag hade nog inte kunnat k
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 15:44AM: Har du prövat Raptorn och Mantan också? Jag rycker båda de säckarna är grymt sköna och jag märker inte ens min manta när jag har den på mig. Det enda som hittills har skvallrat om att jag har haft den på mig är att det har gått långsammare i löpningen
AM: Har du prövat Raptorn och Mantan också? Jag rycker båda de säckarna är grymt sköna och jag märker inte ens min manta när jag har den på mig. Det enda som hittills har skvallrat om att jag har haft den på mig är att det har gått långsammare i löpningen
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 17:25Nej Mats. Vet du var man kan hitta de i affär?
Jag ska ha en 12-liters att springa med. Behöver lite varma kläder och mat och annan obligatorisk utrustning. 7-an var för liten förra året. Jag ransonerade bort ett extraplagg vilket inte går i år - snarare
Nej Mats. Vet du var man kan hitta de i affär?
Jag ska ha en 12-liters att springa med. Behöver lite varma kläder och mat och annan obligatorisk utrustning. 7-an var för liten förra året. Jag ransonerade bort ett extraplagg vilket inte går i år - snarare
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:42Jag köpte min Manta på Naturkompaniet på Östra Hamngatan i Götelaborg. 🙂 Om jag minns rätt så finns både Manta och Raptor med olika rygglängd precis som många av Ospreys andra säckar.
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=109078&search=
Jag köpte min Manta på Naturkompaniet på Östra Hamngatan i Götelaborg. 🙂 Om jag minns rätt så finns både Manta och Raptor med olika rygglängd precis som många av Ospreys andra säckar.
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=109078&search=
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 23:03Hm, jag provade allt han gav mig på Femmans... för mig är längden inte så mkt problemet som axelremmarna och bredden (precis som TS).
Hm, jag provade allt han gav mig på Femmans... för mig är längden inte så mkt problemet som axelremmarna och bredden (precis som TS).