Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparskola på DVD
You need to log in to create posts and topics.

Hej!!

Har letat efter en löparskola på DVD men kan tyvärr inte hitta någon. Vet om att det finns böcker om löpteknik men en DVD kan visa löpteknik betydligt bättre än via stillbilder.

Och som heltidsarbetande småbarnsfar som försöker få dygnet att räck

Jag kör efter Sthlm maratons program och då ingår filmklipp om olika löpövningar. För mig som aldrig löptränat i klubb har det varit mycket givande. Det finns för olika distanser och kostar några hundralappar. Kan det vara något?

Kolla upp tipsen inkl filmer från Charlotte & CO från Runday här på Funbeat i gruppen "Min utmaning".

Tack för tipsen Camilla och Linda!! Har kollat in de 2 sidorna och skall gå in i dem mer i detalj. Betalversionen av Marathon.se hade 20 instruktionsfilmer såg jag..:-).

Youtube?

Sen finns ju löparprogrammet Spring! på webben. De brukar ha något tekniktips eller övningsmoment i de flesta avsnitten (iaf de jag sett). Inte precis vad du frågar efter, men angränsande.

http://www.marathon.se/webb-tv/spring

-> Anders

Kollade där. Finns lite med Malin Ewerlöf. Justerar man sökningen kan man nog hitta lite mer.

-> Johan

Jo, får nog titta igenom Marathon.se lite mer.

Som nybörjare har jag inte bekantat mig med sidan ännu men det verkar finnas lite smått och

-> Anders L

Jo, har varit med ett par år men inte reggat träning så seriöst. Har inte kunnat sprungit på många år pga av en fterhänget löparknä som jag nu verkar ha fått bukt med. Sprang midnattsloppet för första gången den 17 augusti och fick blodad tan

Stort lycka till och hoppas du hittar ditt steg som leder dig deep shit in i löparträsket, ett härligt ställe att vara på 😉