Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag är ute efter ett par skor att springa mina intervallpass i och som man kanske även kan springa ett halvmarathon i. Har tränat löpning nu relativt regelbundet i 3år och har alltid sprungit i ett par Asics Nimbus men tycker det är seggt att spring

Ds trainer är bra. De är lite lättare än de andra mer uppbyggda skor.
Om jag ska springa kort och fort så brukar jag använda asics hyperspeed. De är snabba men inte för extrema.

Nu är det inte så enkelt att allt blir bra med rätt skor. Om du hållit på med löpning regelbundet i snart ett år så kanske du börjar vänja senfästen mm vid löpning men sen är det också viktigt att du inte sätter ner foten framför kroppen då du springer. D

Du ska få ett konkret tips av mig: Brooks Green Silence. Har du tur har de din storlek på chainreactioncycles.com där de rear ut modellen. Jag är inne på mitt andra par.

Brooks T7 är ocskå bra, mer tävlingssko än green silence (ungefär lika dämpad som Saucony a5).

Jag har haft Saucony A3 som också är rätt skön, dock är Brooks betydligt billigare än Saucony....

Köp ett par MIZUNO WAVE AERO 9, 10, ELLER 11

Mycket bra sko, sprang en mara på 2.32 med dessa skor!

Jag håller med Christer, det är ganska meningslöst att rekommendera något specifikt märke eftersom fötter kan se så olika ut. Gå till en löparaffär och prova ut vad som känns bäst för dig.

man kan ju rekommendera olika skor och märken, men sen är det ju upp till alla att testa skor som passar en!
eller tror ni att de är idioter och tar bara ett par skor som nån har rekommenderat.

Alla de ASICS skor jag har använt har passat mina fötter. Jag har använt fyra olika modeller asics. Jag har provat en del andra märken som har inte alls passat lika bra.
Så om du hade tänkt köpa på nätet är DS trainer nog ett ganska säker kort.

Jovisst kan man rekommendera märken men det är ju ingen större hjälp - tex har jag svårt för de flesta saucony för dom går upp så högt på fotknölarna att dom brukar skava där - PÅ MIG.
Jag har också svårt för Icebugs bl.a. för att dom sitter åt för hårt

12