Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tränar löpning två-tre gånger i veckan. Så länge vädret tillåter det trivs jag utmärkt, men jag har också funderat på hur jag ska träna när vintern kommer (om underlaget inte tillåter löpning).
Jag har försökt att löpa på löpband några gånger, men ty

Jag tyckte också att det var lite konstigt att springa på löpband i början. Men man vänjer sig. Du kan ju ha med en mp3 spelre och lyssna på musik eller ljudböcker (eller studera alla andra människor som är där ;)). Jag tycker nu då jag vant mig vid detta

Det där med att det känns lite annorlunda att springa på löpband vänjer man sig vid. Börja i lungt tempo och öka sen vartefter du vänjer dig...

...sen är det ju alltid ett plus om du "lär dig" maskinen innan du springer. De enklaste har bara vred för att

Både min man och jag springer även på vintern. Kanske inte när det är som kallast (-10 där går min gräns) men annars brukar det gå finfint. Löpband har jag aldrig provat, jag tycker det verkar för trist, så min rekommendation är att inte banga för vintern

Jag tycker också att det är skönast att springa ute, och jag har sprungit utomhus hela vintern. Med reflexväst och pannlampa går det bra att springa fast det blir mörkt tidigt. Däremot springer jag nog medvetet långsammare då.
Men idag tänker jag nog åka

Lee, jag håller med dig helt och hållet, har samma problem.
Jag har sett gubbar springa runt när det är -15-20 C, men det är jag för mesig för...
I tånåren hade jag -10 aom magisk gräns, men i Luleå går mycket av året bort då _(

*väntar hoppfullt på bra

Springer bara på löpbandet när det är halt/mörkt ute och på annars lite då coh då iallafall. Tycker det är kul att fixa lite med tid, lutning, intervaller, backar mm. Men jag säger bara: utan min mp3 skulle det inte gå många minuter! Fast det skulle det i

Löpbandet gjorde mig lite yr i början, och visst kändes det jätteskumt i början men jag körde sakta och ökade tempot allt eftersom jag lärde mig att behärska balans och allt sådant. Det är en träningssak, tror jag.

Airtrim luftvärmare, icebug skor, underställ och skidkläder så borde inte halkan och kylan vara så stora problem 🙂

Det jag tycker om med löpband är att man kan köra program som tvingar en till att pressa hårdare och hårdare. Backprogram med massor av b

Håller med! Ibland är det tjock med folk som vill springa och så står det folk och GÅR på bandet - då växer det ut horn i pannan på mej! Då tycker jag faktiskt att man kan vara ute och gå istället...undantag är kanske möjligtvis om det är så snorhalt att

12