Quote from Guest on 27 February 2007, 07:23Jag har hitintills sprungit i kläder som inte är anpassade för löpning när det är kallt. Jag har använt mig av bomulls kläder (kronans långkalsonger och t-shirt) som innersta lager vilket inte avleder svett så bra. Detta i kombination med en icke vindtät
Jag har hitintills sprungit i kläder som inte är anpassade för löpning när det är kallt. Jag har använt mig av bomulls kläder (kronans långkalsonger och t-shirt) som innersta lager vilket inte avleder svett så bra. Detta i kombination med en icke vindtät
Quote from Camilla Höög on 27 February 2007, 07:33När jag är ute och springer när det är kallt har jag ett par löpartights, underställströja och löparjacka (vindtät och ngt regntät). Eventuellt tar jag även på mig en kortärmad tunn tränings-t-shirt utanpå underställströjan. Om det är riktigt kallt så beh
När jag är ute och springer när det är kallt har jag ett par löpartights, underställströja och löparjacka (vindtät och ngt regntät). Eventuellt tar jag även på mig en kortärmad tunn tränings-t-shirt utanpå underställströjan. Om det är riktigt kallt så beh
Quote from Linnea Persson on 27 February 2007, 08:16Jag skulle även vilja varna för att klä på sig FÖR varmt, jag är så himla rädd för att frysa när jag ska springa så jag drar på mig lager efter lager och är genomsvettig efter fem minuter vilket heller inte är så lyckat.
Jag skulle även vilja varna för att klä på sig FÖR varmt, jag är så himla rädd för att frysa när jag ska springa så jag drar på mig lager efter lager och är genomsvettig efter fem minuter vilket heller inte är så lyckat.
Quote from Camilla Höög on 27 February 2007, 08:28Japp, bra tips. Man ska frysa när man börjar och när man står still.
Japp, bra tips. Man ska frysa när man börjar och när man står still.
Quote from Sofia Blomqvist on 27 February 2007, 09:41Tack för svaren. En följd fråga till det du berättade Anders Andersson. Är vindkalsongernna av typ långa eller korta d.v.s. går de hela vägen ner till fötterna ?
Tack för svaren. En följd fråga till det du berättade Anders Andersson. Är vindkalsongernna av typ långa eller korta d.v.s. går de hela vägen ner till fötterna ?
Quote from Camilla Höög on 27 February 2007, 09:53Jag använder korta vindkalsonger. Används framförallt till när jag åker längdskidor och då har jag superunderställ utanpå dem, men jag känner inte att jag behövt något mer än löpartights och korta vindkalsonger när jag springer.
Jag använder korta vindkalsonger. Används framförallt till när jag åker längdskidor och då har jag superunderställ utanpå dem, men jag känner inte att jag behövt något mer än löpartights och korta vindkalsonger när jag springer.
Quote from Karolina Bergsten on 27 February 2007, 12:58Jag brukar ha underställ, långa byxer å långärmat, mina vanliga löparbraller å långärmade tröja i funktionsmateral, löparjacka om det blåser eller termoväst om det är kallt, toppluva å eventuellt vantar, fast de brukar åka av rätt fort. OCH om det är mörk
Jag brukar ha underställ, långa byxer å långärmat, mina vanliga löparbraller å långärmade tröja i funktionsmateral, löparjacka om det blåser eller termoväst om det är kallt, toppluva å eventuellt vantar, fast de brukar åka av rätt fort. OCH om det är mörk
Quote from Funbeat user on 2 March 2007, 08:48Ett vindtätt löparställ typ Dobson R90 är en bra bas tycker jag. Använder oftast jackan i kombination med ett par tights. Är det kallt tar jag Dobsonbyxorna utanpå tightsen. På överkroppen kör jag olika variationer av funktionströjor med lång eller kort ä
Ett vindtätt löparställ typ Dobson R90 är en bra bas tycker jag. Använder oftast jackan i kombination med ett par tights. Är det kallt tar jag Dobsonbyxorna utanpå tightsen. På överkroppen kör jag olika variationer av funktionströjor med lång eller kort ä