Quote from Guest on 22 January 2010, 09:40Jag har i alla år haft svårt att få till vettiga mattider när jag tränar i veckorna. När jag kommer hem från jobbet (17.00) så brukar jag äta något "lätt" typ macka och mjölk. Sticker sedan ut och springer runt 18.00 eller tränar på annat sätt. Detta inne
Jag har i alla år haft svårt att få till vettiga mattider när jag tränar i veckorna. När jag kommer hem från jobbet (17.00) så brukar jag äta något "lätt" typ macka och mjölk. Sticker sedan ut och springer runt 18.00 eller tränar på annat sätt. Detta inne
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 09:50Vad sägs om att äta mackan till tre-fikat istället, så kan du klä om och sticka ut direkt när du har kommit hem?
Vad sägs om att äta mackan till tre-fikat istället, så kan du klä om och sticka ut direkt när du har kommit hem?
Quote from Lars Breström on 22 January 2010, 10:15Gör som Henrik skriver och så kan du förbereda eller göra klart middagen kvällen innan så att det bara är att värma på när du kommer hem efter passet.
Gör som Henrik skriver och så kan du förbereda eller göra klart middagen kvällen innan så att det bara är att värma på när du kommer hem efter passet.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 10:22Vad är det för osmart i hur du äter nu? Kroppen har ingen inbyggd klocka som förväntar sig mat vid vissa tider. Ät när du själv vill och det passar, det är smart...
/Petri
Vad är det för osmart i hur du äter nu? Kroppen har ingen inbyggd klocka som förväntar sig mat vid vissa tider. Ät när du själv vill och det passar, det är smart...
/Petri
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 11:25Skapa ett dagsschema som passar dig och ät och träna utifrån detta, det funkar för mig!
Pga fyra små barn + heltidsjobb så kan jag inte vara speciellt flexibel utan vardagarna innehåller samma rutin,
måltid 1 - lätt frukost
träning till jobbet + kanske
Skapa ett dagsschema som passar dig och ät och träna utifrån detta, det funkar för mig!
Pga fyra små barn + heltidsjobb så kan jag inte vara speciellt flexibel utan vardagarna innehåller samma rutin,
måltid 1 - lätt frukost
träning till jobbet + kanske
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 15:04Gunilla: Jag hade tidigare samma "problem" som du. Jag har provat olika modeller och kommit fram till att det bara var fixa idéer för min del. T ex var jag tvungen att äta si och så och på speciella tider, jag kunde inte springa utan att ha vatten med mig
Gunilla: Jag hade tidigare samma "problem" som du. Jag har provat olika modeller och kommit fram till att det bara var fixa idéer för min del. T ex var jag tvungen att äta si och så och på speciella tider, jag kunde inte springa utan att ha vatten med mig
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 20:11Ja själv så äter jag en djävligt fet frulla med alla valörer som går att fås....lunchen hoppar jag över som så många alla....å sen kör jag väl en ordinarie middag typ 21,30...22,30...å inte typ mindre ändå. Funkar för mig i alla fall...(10 km om dan i år
Ja själv så äter jag en djävligt fet frulla med alla valörer som går att fås....lunchen hoppar jag över som så många alla....å sen kör jag väl en ordinarie middag typ 21,30...22,30...å inte typ mindre ändå. Funkar för mig i alla fall...(10 km om dan i år
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 15:04Tack för era input. Jag ser att det finns alla möjliga modeller av födoitagsmodeller 🙂 Huvudsaken är ju att jag hittar något som passar mig och att äta middag sent gör det inte...
Tack för era input. Jag ser att det finns alla möjliga modeller av födoitagsmodeller 🙂 Huvudsaken är ju att jag hittar något som passar mig och att äta middag sent gör det inte...
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 18:40Kan du inte fylla på med mer mat under dagen och äta lite mindre på kvällen?
Kan du inte fylla på med mer mat under dagen och äta lite mindre på kvällen?