Quote from Guest on 4 April 2010, 14:48Gick efter 8 dagar med halsont till läkare och fick diagnosen kraftig halsinfektion. Jag fick en kur på 10 dagar med penicillin. Nu efter 5 dagar känner jag mig helt frisk. Fråga: Självklart skall jag fullfölja hela kuren, men bör jag även avstå löpningen
Gick efter 8 dagar med halsont till läkare och fick diagnosen kraftig halsinfektion. Jag fick en kur på 10 dagar med penicillin. Nu efter 5 dagar känner jag mig helt frisk. Fråga: Självklart skall jag fullfölja hela kuren, men bör jag även avstå löpningen
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:58Är det bättre med hjärtmuskelinflammation?
Har du inte ok från din läkare så ska du göra som DU vill...
Är det bättre med hjärtmuskelinflammation?
Har du inte ok från din läkare så ska du göra som DU vill...
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 15:08Jag glömde fråga läkaren. Självklart gör jag ju som jag vill, men andra har kanske fått utlåtande från läkare i frågan.
P.s Nej, jag vill helst inte ha Hjärtmuskelinflammation 🙂
Jag glömde fråga läkaren. Självklart gör jag ju som jag vill, men andra har kanske fått utlåtande från läkare i frågan.
P.s Nej, jag vill helst inte ha Hjärtmuskelinflammation 🙂
Quote from Lars Mörrby on 4 April 2010, 15:09Du ska självklart slutföra kuren. Annars är det stor risk att infektionen blommar upp igen. Däremot är det i sig inte farligt att träna när man äter penicillin. Jag tror inte några dagars extra vila är någon nackdel. Lyssna på kroppen. Orkar du så kan du
Du ska självklart slutföra kuren. Annars är det stor risk att infektionen blommar upp igen. Däremot är det i sig inte farligt att träna när man äter penicillin. Jag tror inte några dagars extra vila är någon nackdel. Lyssna på kroppen. Orkar du så kan du
Quote from Catharina Brattlin on 4 April 2010, 17:58Fredrik, Du ska fullfölja kuren och INTE träna under tiden. Inte pga penicillinet i sig utan pga halsinfektionen. Bara för att man känner sig frisk betyder det inte att kroppen är OK.
Promenader, OK, men inget annat som frestar hjärtat. Jag har genomlevt
Fredrik, Du ska fullfölja kuren och INTE träna under tiden. Inte pga penicillinet i sig utan pga halsinfektionen. Bara för att man känner sig frisk betyder det inte att kroppen är OK.
Promenader, OK, men inget annat som frestar hjärtat. Jag har genomlevt
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 20:49Känner du dig frisk och det symptom du åt penicillin för är borta kan du träna utan problem även om du fullföljer kuren (vilket du absolut skall göra). Nöjligtvis att du är lite mer utsatt för en förkylning pga av nedsatt immunförsvar. Se till att byta tr
Känner du dig frisk och det symptom du åt penicillin för är borta kan du träna utan problem även om du fullföljer kuren (vilket du absolut skall göra). Nöjligtvis att du är lite mer utsatt för en förkylning pga av nedsatt immunförsvar. Se till att byta tr
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 21:37Jag var i precis samma situation, gick med halsont i en vecka, gick till doktorn och det var halsfluss så fick en 10 dagarskur med penicillin. Han sa att det var ok att börja träna på sjunde dan under kuren, dock väldigt lugnt. Krya på dig!
Jag var i precis samma situation, gick med halsont i en vecka, gick till doktorn och det var halsfluss så fick en 10 dagarskur med penicillin. Han sa att det var ok att börja träna på sjunde dan under kuren, dock väldigt lugnt. Krya på dig!
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 21:48Tack för alla råd! Dock är det väldigt intressant att se hur olika åsikterna verkar vara. Det ser man ju inte minst på inläggen här..
Jag ringde sjukvårdsupplysningen(som jag dock inte tycker tillför så där jätte mycket.....) 2 gånger. Ena gången var det
Tack för alla råd! Dock är det väldigt intressant att se hur olika åsikterna verkar vara. Det ser man ju inte minst på inläggen här..
Jag ringde sjukvårdsupplysningen(som jag dock inte tycker tillför så där jätte mycket.....) 2 gånger. Ena gången var det
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 17:43Råd som du kan lita på:
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/infe.html
"Vid halsont utan andra manifestationer rekommenderas försiktighet tills symtomen börjat vika. Vid halsfluss (tonsillofaryngit) med betastreptokocker, vilken skall penici
Råd som du kan lita på:
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/infe.html
"Vid halsont utan andra manifestationer rekommenderas försiktighet tills symtomen börjat vika. Vid halsfluss (tonsillofaryngit) med betastreptokocker, vilken skall penici