Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning + styrke (pilates)
You need to log in to create posts and topics.

jag är i mitten på iForms nybörjarprogram för löpning, ca 14-16 min efektiv löptid där jag är nu, det är 3 gånger i veckan. JAg vill också ha med pilates för att få lite muskler och smidighetsträning.
Planerat att köra löpning på morgonen och pilates för

Mitt tips är att du ska lyssna på kroppen. Skriker den att den är trött så vila.

Men pilates är ju även en form av avslappning så jag tror inte att det blir för mycket. Men som sagt lyssna på din kropp.

Är pilates avslappning? Har aldrig testat men snarare fått för mig att det är ansträngning av ovana muskler 😉

Jag skulle nog knappast kalla pilates för avslappning..mentalt kanske men det är väl den mesta träningen..? Man får kramp och träningsvärk i alla möjliga och omöjliga muskler.. Fast det är nog ett ganska bra komplement till löpning kan jag tänka..

Skulle inte kalla det avslappnande direkt... Iaf inte winsor metoden jag använder... 55 min lång, men jag stannar vid 40. "the teaser" inebär att man ska ha kroppen i ett perfekt V, (bara rumpa i golvet, ben och överkropp i 45 graders vinkel.) sedan göra