Quote from Guest on 25 July 2011, 13:11Hej,
Jag har börjat springa mer seriöst de senaste månaderna och börjar nu sikta på att ta mig under milen på 40 min och halvmaran runt 1:30 (springer på 45 resp 1:40 nu).
för att nå mina mål så försöker jag vara lite mer noggrann än tidigare och har bl
Hej,
Jag har börjat springa mer seriöst de senaste månaderna och börjar nu sikta på att ta mig under milen på 40 min och halvmaran runt 1:30 (springer på 45 resp 1:40 nu).
för att nå mina mål så försöker jag vara lite mer noggrann än tidigare och har bl
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 13:21De långa långsamma passen behövs för att du skall öka antalet kapillärer i musklerna så att de blir bättre på att ta emot syret som kommer med de röda blodkropparna. Detta innebär att de långsamma längre passen kommer att leda tilll att du blir bättre äve
De långa långsamma passen behövs för att du skall öka antalet kapillärer i musklerna så att de blir bättre på att ta emot syret som kommer med de röda blodkropparna. Detta innebär att de långsamma längre passen kommer att leda tilll att du blir bättre äve
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 18:16googla på FIRST som gjorts av nåt som heter Furman institute eller något sånt. deras program är tre ggr per vecka. allt från 5k till maran tror jag. deras program har funkat väldigt bra för mig på främst maran men ä
googla på FIRST som gjorts av nåt som heter Furman institute eller något sånt. deras program är tre ggr per vecka. allt från 5k till maran tror jag. deras program har funkat väldigt bra för mig på främst maran men ä
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 18:38Kolla in Jogg.se de har färdiga program gjorda av Ulf Friberg för olika distanser och tider.
http://jogg.se/Program/Traningsprogram.aspx
Kolla in Jogg.se de har färdiga program gjorda av Ulf Friberg för olika distanser och tider.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 09:04Fribergs program ser mycket bra ut och genomtänkta. Skillnaden varför "milen under 40" har mer långpass är "halvmara under 1:40" är för att det senare är en baggis jämförelsevis.
Skrota de korta intervallerna och spring längre intervaller. >4min och >20
Fribergs program ser mycket bra ut och genomtänkta. Skillnaden varför "milen under 40" har mer långpass är "halvmara under 1:40" är för att det senare är en baggis jämförelsevis.
Skrota de korta intervallerna och spring längre intervaller. >4min och >20
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 23:443 pass i veckan kör jag med. Dels hinner jag inte mer. Har mer saker att träna än bara löpning. Sen tror jag på detta med att (mina) muskler o leder SKA ha minst en dags återhämtning. Andra kanske resonerar annorlunda....
3 pass borde funka för ALLA, oav
3 pass i veckan kör jag med. Dels hinner jag inte mer. Har mer saker att träna än bara löpning. Sen tror jag på detta med att (mina) muskler o leder SKA ha minst en dags återhämtning. Andra kanske resonerar annorlunda....
3 pass borde funka för ALLA, oav