Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning efter graviditet
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har bra erfarenheter av att komma igång med löpningen efter graviditet?

Fick mitt andra barn i slutet av januari och har så smått börjat komma igång med löpning ett par ggr i veckan och lite promenader. Körde även ett bodypump pass för några v

snabbt takt! bra - men lyssna på kroppen särskild om du har känningar i bäckenet.
fasan - jag är nöjd om jag kan hålla 6min/km!

Vad som passar bäst för just dig när du ska komma igång igen efter din graviditet måste du tyvärr känna efter själv. Det finns inget generellt recept. Mer än att skynda långsamt.

Har du haft en problemfri graviditet utan foglossning mm så går det förmod

Låter toppen! Jag sprang under graviditet och började ganska snabbt efter förlossningen igen. Om man bara är van vid löpning och lyssnar på sin kropp är det inga problem.
Springer du med vagn? Det blir man grymt snabb och stark av! Det är som kvaliteets t

Verklingen snabb ökning! Är du dock van att träna så är det viktigaste att lyssna på kroppen. Knipövninvar ao! Och bålstabilitet.
Kör plankövningar, jag skulle säga enbart (skippa situpsen) jag blev mycket starkare av att bara köra plankan plus att magmu

Direkt när jag kom från förlossningen började jag gå i mina MBT-skor. Ni vet de med rund sula. Det har hjälpt enormt för att få tillbaka bålstabiliteten - rekommenderas varmt!
Jag har aldrig sprungit med vagn, vore kul att testa. Men nu ser jag fram emot

Hej,
Också jag kan rekommendera att skynda långsamt, och lyssna på sin kropp. Sen har jag kört en hel del styrketräning, särskilt plankan och halvbrygga med knip. Jag tycker att det har hjälpt mig att komma igång med löpningen. Sen, om man gillar det, kan

Allt du mår bra av är det bara att köra! Spannet är enormt, från de som kör marathon efter 3 mån till de som har ont och inte är återställda förrän efter åratal. Du måste lyssna på kroppen och våga ta i om det känns bra. Lycka till!!

Jag hör till dem som absolut inte kunnat springa tre månader efter förlossningen. Jag har haft problem med fogarna minst något år efter varje barn. Mitt yngsta barn (nr tre) är snart 2,5 och jag känner mig tyvärr inte återställd ännu. Det är jätteviktigt