Quote from Guest on 2 December 2010, 06:03En tankeställare från min blogg!
Efter att legat i soffan utslagen med halsont, snorig, tung hosta och delvis feber i nästan två veckor var det äntligen dags att ge sig på ett lättare träningspass. Självfallet måste man ta sig i skinnet för att inte ta i
En tankeställare från min blogg!
Efter att legat i soffan utslagen med halsont, snorig, tung hosta och delvis feber i nästan två veckor var det äntligen dags att ge sig på ett lättare träningspass. Självfallet måste man ta sig i skinnet för att inte ta i
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 06:13Intressant tanke.
Intressant tanke.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 08:36Det beror väl på ambition och hur långt man hinner rasa. Med mina låga ambitioner så börjar jag inte om efter 1-2 veckors frånvaro utan jag fortsätter. Nu har jag däremot hålllit på att börja om i 9-10 veckor efter ett kraftigt haveri. Har väl en 5-6 börj
Det beror väl på ambition och hur långt man hinner rasa. Med mina låga ambitioner så börjar jag inte om efter 1-2 veckors frånvaro utan jag fortsätter. Nu har jag däremot hålllit på att börja om i 9-10 veckor efter ett kraftigt haveri. Har väl en 5-6 börj
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 09:18Mentalt absolut. Men pratet om att kroppen skulle förändras radikalt och massor av kondition gå förlorad på ett par veckors uppehåll tror jag är kraftigt överdrivet.
Mentalt absolut. Men pratet om att kroppen skulle förändras radikalt och massor av kondition gå förlorad på ett par veckors uppehåll tror jag är kraftigt överdrivet.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 09:39Att fortsätt vilken träning som helst handlar om att börja om skulle jag säga.
Nu när snön kommer vill jag börja om med skidorna. Fast just nu är jag precis som du varit sjuk, så det blir inte mkt av.
Att fortsätt vilken träning som helst handlar om att börja om skulle jag säga.
Nu när snön kommer vill jag börja om med skidorna. Fast just nu är jag precis som du varit sjuk, så det blir inte mkt av.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 14:40Efter uppehåll på 2-3 veckor viker konditionen neråt.
Hur lång tid tar det från vältränad motionär till soffpotatis?
Dock är det aldrig försent att börja träna.... igen. Ty man är och blir vad man tränar.
Efter uppehåll på 2-3 veckor viker konditionen neråt.
Hur lång tid tar det från vältränad motionär till soffpotatis?
Dock är det aldrig försent att börja träna.... igen. Ty man är och blir vad man tränar.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 14:41Efter 1-2 veckor är benen som frächast så bara jag är riktigt frisk innan jag drar igång igen så är det inte "börja om"
Men dröjer det längre än 1-2 veckor så blir det jobbigare...
Efter 1-2 veckor är benen som frächast så bara jag är riktigt frisk innan jag drar igång igen så är det inte "börja om"
Men dröjer det längre än 1-2 veckor så blir det jobbigare...
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 15:26Jag håller med - efter varje uppehåll känns det som att börja om igen. Lite frustrerande!
Jag håller med - efter varje uppehåll känns det som att börja om igen. Lite frustrerande!
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 16:30Jag saxar den här biten från "Born to Run", en bok som inte går att rekommendera för ofta.
Scott Jurek, ultralöparnas ultralöpare, ställer 2004 upp i sitt första Badwater Marathon och kollapsar efter "bara" 100 km och blir liggande på den stekheta marke
Jag saxar den här biten från "Born to Run", en bok som inte går att rekommendera för ofta.
Scott Jurek, ultralöparnas ultralöpare, ställer 2004 upp i sitt första Badwater Marathon och kollapsar efter "bara" 100 km och blir liggande på den stekheta marke
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 16:51Ja det var sjukt 😀
Ja det var sjukt 😀