Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i kombination av Cykling
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag skall springa göteborgsvarvet 2008 och har börjat att träna löpning nyligen.
Jag sprang min första mil idag (11,29 Km för att vara exakt) på 01:01:43 kunde om det inte varit så snorhalt sprungit snabbare. Ser på löpklockan att max HR 153 och aver

Det tror jag! Ett tufft spinningpass med mycket intervaller på kvällen gör löpningen dagen där på mycket snabbare. Det har jag insett om mig själv ialla fall! Kombinationen gör ocså att jag inte sliter ut mig på all löpning. Jag tror dock man ska göra med

Det är smartare att först löpa och därpå köra cykel på grund av att cyklingen är skonsammare mot muskler och leder.

upplever att de stunder då jag alldeles för enkelspårigt antingen bara cyklar eller bar löper ofta får mer problem med värk/skador än när jag växlar efter tid humör och väder. de verkar kompletera varandra mkt bra. samma sak med varierad löpning skog asfa

Jag har bara sprungit ca 15 ggr och kan springa över en mil. Jag har dock spunnit i snart ett år. Steget från spinning till löpning är inte så stort verkar det som.

Konditionen spelar ju klart roll och spinning bygger upp konditionen. Det bygger även upp benen. Dock så bygger det inte upp knä och liknande på samma sätt som löpning så om man har gått på mycket spinning och sen börjar löpa och allting känns jättelätt,

Göran: min pappa körde med nån "tejp" man sprayade på som tydligen funkade.

Hälsningar, Elin

Är det typ plåster på burk Elin?

Göran: Scholl sprayplåster, inköpt på apoteket.

Jag vet att det finns en lång tråd om detta i den här gruppen. Det är bara att börja leta. 😉

12