Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i Luleå
You need to log in to create posts and topics.

12

Finns det nåt bra sätt (typ cykelbana) att ta sig från stadsparken till Gammelstads kyrkby löpandes? Om inte så mottages rundor med utgångspunkt stadsparken tacksamt.

På sommaren finns det, kanske nu också men jag är osäker på hur plogad vägen jag tänker på är. Det går nämligen en smal grusväg längs vattnet mellan Mjölkudden och Storheden. I värsta fall blir det som sagt snöpulsning första biten. Från Storheden finns e

Kolla på mina rutter så hittar du en väg från stadsparken-gammelstan.

Spring via Porsön -> Björsbyn -> Notviken -> Gammelstad. En annan väg är via Storheden och gamla godscentralen.

Bara höra av dig om du vill ha sällskap ut.

Ja, alla de där vägarna är ju helt reko. På sommaren får man bara inte missa strandstigen utmed Mjölkudden-Notviken. Det är jättevackert där.

Örnäset-Svartöstan-stan-Bergnäset-stan-Mjölkudden-Golfängen-Örnäset är också ganska trevligt om man väljer att l

Förresten, är det någon som löpt den, av en av mina kollegor, så kallade "Broarna runt". Det vill säga, typ, Bergnäsbron-Gäddvik-Arcus-Storheden-Notviken-Mjölkudden-Norra Hamn-Gülzauudden-Bergnäsbron?
Det där är en drömrunda. Kan den vara två mil?

Karin: Tror den är kring 20km. Springer den då och då som en del av långpass. Ibland förlänger jag det faktiskt via gammelstad.

En ännu bättre runda är Luleå -> Sunderbyn -> Avan -> Färjan -> Bälinge -> Gäddvik -> Hem närmsta väg. Den är däremot ganska l

Broarna runt är rätt ok men jag föredrar Bergnäset-Gäddvik-Måttsund-Kallax-Bergnäset, trevlig blandning av underlag.

Mellan stan och kyrkbyn finns det väll även möjlighet att springa på andra sidan gammelstadsviken.

Japp, men hur tar man sig från Luleå till Sunderbyn?

broarna runt är 18-19 km vill jag minnas. Springer dock inte via Storheden utan följer cykelbanan Arcus-Notviken som går längs vattnet.

Luleå-Sunderbyn:
Mjölkudden-Notviken, cykelbana längs vattnet som fortsätter till Storheden. Genom Storheden och in p

12