Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i Nynäshamn.
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nyinflyttad i Nynäshamn och springer hittills alltid ringvägen vid kusten och olika rundor vid lövhagen eller kombination av dessa. Vad jag undrar är om ni har fler tips på andra rundor med bra underlag och skön natur.Jag är även ute efter att börj

Gå in på min sida och studera mina slingor. Finns nog ingen asvaltsväg, grusväg, stig eller överhuvudtaget mark som jag inte sprungit på i Nynäshamn med omnejd.
Vill du prova riktigt trail, så åk ut till Kärringboda, där finns ett nätverk med vandringsst

När jag bodde i Nynäshamn sprang jag en del runt Alhagen (våtmarksområdet "mellan" raffinaderiet och bilprovningen). Därifrån kan man lätt ta sig över till Kvarnängens IP där det finns ett kort men mycket kuperat elljusspår. Väster om gamla Nynäsvägen fin

Tack för tipsen hörrni!! En hel del matnyttigt att kolla upp för variationens skull även om Ringvägen ju måste vara en av landets vackraste löpvägar.

Jan-Erik >> Jag var in och kikade på din sida... men det var ju så måååååånga rundor ;). Hoppas kunna tr

Om du hoppar över alla mina rundor med datum och tittar lite längre ner i listan så har jag försökt döpa dom med namn och fått lite mera struktur. Ingen renodlad löpgrupp finns det. Friskis och svettis brukar ha nått på programmet men jag är inte med. Jag

Kanske är lättare att gå in i rubriken "Rundor" här på Funbeat, då får du ju upp en karta med alla rundor i området även om det fortfarande är många så tror jag det blir lättare. Går även att tanka ner till klockan, även om det kan vara lite knepigt först

Jan-Erik >> Ahh, då blev det mycket klarare. Jag veckopendlar då jag har familjen i Västerås så helgerna är jag "hemma". För tillfället jobbar jag bara kvällsveckor så det kanske kan vara svårt att få till nån gemensam runda men det lär ändras framöver. A

F&S i Nynäshamn har som sagt löpargrupper. Förut hette passet crosstraining och brukade innehålla en hel del styrketräning, intervaller, coopers test etc men nu heter passet jogg så det kanske är ett annat upplägg. Men jag tror säkert att det är samma fol