Quote from Guest on 6 July 2012, 07:35Jag är orienterare och har gjort come back på motionsnivå. Mitt problem är att min skogslöpning inte fungerar. Jag har inte tränat så väldigt mycket men jag har ändå sprungit en hel del i skogen i år.
Med den teknik som nu används får man ju mellantider
Jag är orienterare och har gjort come back på motionsnivå. Mitt problem är att min skogslöpning inte fungerar. Jag har inte tränat så väldigt mycket men jag har ändå sprungit en hel del i skogen i år.
Med den teknik som nu används får man ju mellantider
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 07:45Mitt tips skulle vara att fortsätta kämpa på med löpningen som du nu gör. Att springa i skogen är väldigt mycket mer ansträngande än att springa på en väg. Några tips kan jag dock komma med:
* Spring vanliga träningspass på mindre stigar som är krokiga o
Mitt tips skulle vara att fortsätta kämpa på med löpningen som du nu gör. Att springa i skogen är väldigt mycket mer ansträngande än att springa på en väg. Några tips kan jag dock komma med:
* Spring vanliga träningspass på mindre stigar som är krokiga o
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 09:01Själv ska jag testa på att alltid(oftast) springa 5m bredvid motionsspåret istället för på det!
Själv ska jag testa på att alltid(oftast) springa 5m bredvid motionsspåret istället för på det!
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 09:43Motionsspår som bildar en hyfsad ring är perfekta för "kompass-intervaller". Spring kompasskurs vinkelrätt rakt genom skogen tills du kommer ut på "andra sidan". Jogga 200-300 meter i endera riktningen på motionsspåret. Sedan kompasskurs rakt genom igen o
Motionsspår som bildar en hyfsad ring är perfekta för "kompass-intervaller". Spring kompasskurs vinkelrätt rakt genom skogen tills du kommer ut på "andra sidan". Jogga 200-300 meter i endera riktningen på motionsspåret. Sedan kompasskurs rakt genom igen o
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 10:12Själv är jag för lat för att inte ta lättaste vägen. Så blir ju resultaten därefter. 😉 Skall pröva era tips!
Själv är jag för lat för att inte ta lättaste vägen. Så blir ju resultaten därefter. 😉 Skall pröva era tips!
Quote from Elias Engqvist on 6 July 2012, 14:48På vintern funkar snöpuls bra också!
På vintern funkar snöpuls bra också!
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 21:59Riktigt hyfsade tips här (t+). En hel del intressanta tips. Intervaller i skogen har jag egentligen aldrig kört. Kompassorienteringen är också intressant. Jag har märkt att jag har svårt att växla mellan skog och väg. När jag sprungit mig trött i skogen
Riktigt hyfsade tips här (t+). En hel del intressanta tips. Intervaller i skogen har jag egentligen aldrig kört. Kompassorienteringen är också intressant. Jag har märkt att jag har svårt att växla mellan skog och väg. När jag sprungit mig trött i skogen
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 14:38Jag brukar springa bredvid nån OL-kompis som är duktig på det där. Dels för att få draghjälp och hålla en lite högre fart än vanligt men oxå för att kunna studera och se om de gör nåt annorlunda. En tjej jag brukar springa med lyfter inte benen mycket all
Jag brukar springa bredvid nån OL-kompis som är duktig på det där. Dels för att få draghjälp och hålla en lite högre fart än vanligt men oxå för att kunna studera och se om de gör nåt annorlunda. En tjej jag brukar springa med lyfter inte benen mycket all
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 16:17Styrka från backträning och intervallträning gör susen. Jag tycker att intervallträning är tråkigt, men kör ofta snabbare där det går lite uppåt. Naturliga intervaller kanske man kan kalla det.
Styrka från backträning och intervallträning gör susen. Jag tycker att intervallträning är tråkigt, men kör ofta snabbare där det går lite uppåt. Naturliga intervaller kanske man kan kalla det.
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 10:21Leta reda på en karta över ett område där du brukar springa och rita upp en terrängbana som inkluderar så många terrängtyper du kan (ex, hygge, kärr osv). Försök att inte ha för lång sträcka på varje del och inte fler än en av varje terrängtyp. Spring den
Leta reda på en karta över ett område där du brukar springa och rita upp en terrängbana som inkluderar så många terrängtyper du kan (ex, hygge, kärr osv). Försök att inte ha för lång sträcka på varje del och inte fler än en av varje terrängtyp. Spring den