Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i Thailand
You need to log in to create posts and topics.

Hallå! Någon som har tips på bra löpning i Thailand? Jag kommer vara där hela juli, och har inte planerat var i Thailand jag ska vara. Vill ju gärna komma ut och springa en hel del...alla tips uppskattas! mvh Johan

Hej Johan!

Jag och min flickvän var i Khao Lak för ett par år sedan (dec-jan) och där var det superfint att springa. Finns en nationalpark nära turistanläggningarna med djungeltrails. Annars är det fint på stranden förstås. Vi gjorde t.o.m. en liten nörd

Hamnar du på Kho Samet kan du springa vägen som går från Huvudhamnen i norr ned till öspetsen i söder. mycket backigt, varmt, dammigt och syrsakonserter. Tillbaka springer du längds stranden. vackert, bitvis paradis Djungeligt, sandigt och ganska jobbigt

tjena,
jag är nyss hemkommen från 1 vecka i Thailand och 2 veckor i Laos och temperaturen låg konstant på över 35 grader i skuggan, så mitt tips är att springa tidigt på morgonen sen blir det grisvarmt. Fast det visste du säkert redan 🙂

I Laos har man a

Att passa på att springa tidigt på morgonen är i princip nödvändigt för att få någon vettig löpning gjord, även om det ju inte är direkt svalt då heller.

Mitt tips är att inte ställa för höga krav på sig själv att träna hårt och målinriktat, utan bara nö

Tack så jättemycket för era svar. Ska bli spännande att se om jag hittar några shyssta ställen att springa på!

Glöm inte att vara noga med dryck och vätskeersättning!! Som sagt, det är ruskigt varmt! Kom själv hem därifrån igår. 🙂

Jag var på Koh Lanta i feb-mars. Redan då var det tidig morgon som gällde för löppassen. Men där finns det egentligen bara asfaltlöpning på den stora huvudvägen att tillgå. Lycka till!