Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpning med barnvagn
You need to log in to create posts and topics.

Tjena

Någon som har lite tips på bra vagnar för löpning. Vi har idag en "vanlig" emmaljunga som jag sprungit med ett par gånger utan problem, men jag undrar egentligen vad som är den STORA skillnaden med att springa med en vagn som är anpassad för löpnin

Jag hade en Babyjogger Performance (eller egentligen föregångaren till den) som jag sprang en del med när barnen var mindre. Den stora skillnaden är väl att den rullar så mycket lättare och att den går helt rakt. Barnen verkar också tycka att de är sköna

Jag springer med en Trille Jogger, kostar bara runt 1500 och fungerar alldeles utmärkt.

Jag hittade en begagnad löpvagn för 500 kr. Fördelen är att den sväljer ojämnheter på grund av de stora hjulen (20" i bak och 16" i fram), går rakt fram och är lättare än vanlig barnvagn.

Jag kollade även på Babyjogger Performance, men priset där var bet

Tack för svaren, blir till att hålla ögonen öppna efter beg lögvagn. Blir maraton i Spetember 2015 med vagn.

Sprang ganska mkt med vår Emmaljunga och det gick bra. Klart det går lättare och snabbare med en specialvagn, men det blir ju en till pryl som kostar och tar plats.
Att springa ett maraton skulle nog inte jag vilja med ett barn i vagnen, mina tröttnade ga

Har en Babyjogger F.I.T som är en bra "hybrid". Skön att springa med och utmärkt som promenadvagn, specielt när terrängen är lite bökig. Tar dessutom inte upp all plats på buss/spårvagn. Packas platt i bil om däcken tas bort (busenkelt). Så kan rekommende

Hej

Jag har både stor Emmaljunga vagn samt en Babyjogger Performance löpvagn.

Emmaljunga duger när bebis är liten och du joggar.

Skall du springa regelbundet och med 2-4 år gammalt barn så är det Baby Jogger Performance du skall ha. Den är grym! Super

Använde våran Brio Go som löpvagn låsteframhjulen och sedan var det bara att lubba. Sprang fränst när barnet i fråga skulle sova. Brukade springa distanspass i lugnt tempo på blandat underlag grus asfalt och olika typer av plattor det funkade lika bra.

Lutar åt jag kommer hålla utkik efter beg vagn alternativt köpa en Trille. Ett par måander kvar innan lillkillen kan sitta upp i vagnen dock.