Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning med vagn
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag har lite funderingar kring hur effktivt det är att springa med vagn. Jag har en liten tjej som gärna åker med mig på mina lörundor vilket är super men hur effektivt är det egentligen.
Jag springer mina barnvagnspass i ett kuperatspår så farten li

Hej Madeleine,

Skulle nog säga att det är ett ypperligt träningsredskap! Felet många gör att hålla för högt tempo på sina långpass så att ha en vagn som håller ned tempot låter perfekt! Kanske dock har begränsad användning på hårdare intervallträning:) L

Om alternativet är att du blir sittande hemma och ugglar så är det väl jäkligt effektivt 🙂

Med tanke på vad du gör utan vagn, tror jag att träningen med vagn är ganska effektiv

Det är väl ansträngningsgrad snarare än fart man får fokusera på.

Har varit föräldraledig i omgångar och då sprungit med vagn. I början var skillnaden per km, ca 90 sek. Nu är det ca 45, mao snabb teknikförbättring.
Slappna av i axlar och tryck på med benen i uppförsbacke.
Effektmässigt är det egentligen inga skillnade

Lite OT - men: Vilken typ av vagn använder du?

Det är inte alltid så bra att springa med vagn..
http://www.expressen.se/nyheter/1.132605/har-slass-per-bill-med-vakten

Urs vad jag mår illa när det är småbarn inblandat i fylla. 🙁

Till vagnfrågan: Babyjogger har vi och den är jättelätt att springa med. Bra i skogen också. Vi har till och med haft med den när vi plockat blåbär, alltså i stiglös skog.

Annars tror jag at

Min tredje avkomma är i slutet av barnvagnsåldern så det har blivit en del km under åren. Ibland även kombon hund/vagn, vilket kunde vara ganska spännande...

Det är inget fel på träningseffekten, snarare tvärtom. Att farten blir lite lägre saknar ju, som