Quote from Guest on 16 June 2009, 09:21Någon som har testat att springa med valp? Tänkte testa och ha honom i en ryggsäck - funkar det?
Någon som har testat att springa med valp? Tänkte testa och ha honom i en ryggsäck - funkar det?
Quote from Jonas Täng on 16 June 2009, 09:31Låter som att det blir lite skakigt. En bebis/ett småbarn skulle man inte sprungit med hur som helst i en ryggsäck... snarare en vagn då... Valpar borde väl ha samma "problem" som små barn med stora huvuden och svaga nackmuskler att stabilisera med?
/sa
Låter som att det blir lite skakigt. En bebis/ett småbarn skulle man inte sprungit med hur som helst i en ryggsäck... snarare en vagn då... Valpar borde väl ha samma "problem" som små barn med stora huvuden och svaga nackmuskler att stabilisera med?
/sa
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 10:35nej, herregud, låt honom slippa ryggsäck! Träna honom hellre i att följa dig, när han orkar längre rundor på egna ben.
//säger hon som bara ägt katter.
nej, herregud, låt honom slippa ryggsäck! Träna honom hellre i att följa dig, när han orkar längre rundor på egna ben.
//säger hon som bara ägt katter.
Quote from Jan Lundquist on 16 June 2009, 10:40Jag tror varken du eller valpen blir lycklig av det. Lämna hunden hemma medans den växer upp eller skaffa en joggingvagn:
BILD:http://www.beautydog.se/beautydogse/images/sys/hundvagnar_gul_silver.jpg
Jag tror varken du eller valpen blir lycklig av det. Lämna hunden hemma medans den växer upp eller skaffa en joggingvagn:
BILD:http://www.beautydog.se/beautydogse/images/sys/hundvagnar_gul_silver.jpg
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 11:26Jag håller med de föregående talarna.
Kan väl knappast komma nåt gott ur detta, möjligtvis en valp med trauman från löprundor med sin matte.
Jag håller med de föregående talarna.
Kan väl knappast komma nåt gott ur detta, möjligtvis en valp med trauman från löprundor med sin matte.
Quote from Magnus Gelang on 16 June 2009, 11:47Jag tror också att valpen har det bättre hemma medans du är ute och springer. Sen när den blir stor kan den följa med och då behöver du ju inte bära på den alls 🙂
Varför vill du ha med dig valpen förresten?
Jag tror också att valpen har det bättre hemma medans du är ute och springer. Sen när den blir stor kan den följa med och då behöver du ju inte bära på den alls 🙂
Varför vill du ha med dig valpen förresten?
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 12:14Jag hoppar nog. Har även ställd frågan på vovve.net. Man kan vara ute och gå med dom i ryggsäck men löpning blir nog för skumpigt.
Jag måste ha med mig valpen för han är inte ensamhetstränad än. Husse kommer hem ikväll så det får bli då istället.
Jag hoppar nog. Har även ställd frågan på vovve.net. Man kan vara ute och gå med dom i ryggsäck men löpning blir nog för skumpigt.
Jag måste ha med mig valpen för han är inte ensamhetstränad än. Husse kommer hem ikväll så det får bli då istället.
Quote from Magnus Gelang on 16 June 2009, 13:54Nu beror det ju i och för sig på hur länge du är ute och springer, men senare är väl ett löppass ett ypperligt tillfälle att köra ensamhetsträningen 🙂
Nu beror det ju i och för sig på hur länge du är ute och springer, men senare är väl ett löppass ett ypperligt tillfälle att köra ensamhetsträningen 🙂
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 15:13Beror också på vilken ras det är - inte bara hur gammal/ung hunden är. Små små hundars leder är inte skapta för löpning eller springa bredvid när man är ute och cyklar etc.
Låt Fido vara hemma under löppassen och ta bara med hunden på exempelvis långa ra
Beror också på vilken ras det är - inte bara hur gammal/ung hunden är. Små små hundars leder är inte skapta för löpning eller springa bredvid när man är ute och cyklar etc.
Låt Fido vara hemma under löppassen och ta bara med hunden på exempelvis långa ra
Quote from Jan Lundquist on 16 June 2009, 16:54Det har väl inte med lederna att göra heller, det har med kroppens sammansättning att göra. Min hund på 3 kg är avlad för löpning och springer ifrån de flesta andra hundar (som inte är kapplöpningshundar själva).
Det här är inte min hund men en raskompis
Det har väl inte med lederna att göra heller, det har med kroppens sammansättning att göra. Min hund på 3 kg är avlad för löpning och springer ifrån de flesta andra hundar (som inte är kapplöpningshundar själva).
Det här är inte min hund men en raskompis