Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Denna bild från en artkel i dagens Sydsvenska Dagblad (onsdag den 17 mars) visar på en fantastisk prestation att springa från Nordkap till Godahoppsudden 24000 km men det är inte slut än, han fortsätter men först vill han hem och se snön, innan den smälte

Ja man kan inte annat är bara BEUNDRA!!!! Fantastiskt är ordet!!!

Hade man kommit på något vettigt sätt att finansiera en dylik resa så hade jag nog dragit omedelbums.
Livet går inte att pausa så rätt vad det är har man kastat in handduken och missat massor.

Kan han kan ju vi, eller?

Absolut Manne, det råder ingen tvekan om det!!!

men pengarna...... var ta dem ifrån?

Kolla in Jespers T-shirt. Den gen en viss ledtråd: http://www.ecco.com/se/sv/special/worldrun.jsp

Jo det har du rätt i Mikael! Men om vi bortser från finansiering så är det en oerhörd bedrift för med min enkla matematik så får jag fram ett snitt på en mara om dagen! Det är ju inga problem i 10 dagar eller kanske ens 100 men här rör det sig ju om 600 d

Han har haft skador, men än mer inflammationer.

Han kom t. ex. upp till 6D i Göteborg september förra året för att få "vila". 2 dygn gick bra sedan var hans dåvarande inflammation för svår.

Nu hade han ju returflyg bokat så han fick en vecka ledigt utan

Jo det har du rätt i K-G det blir mer än en mara om dagen, än mer imponerande! och visst skulle vi vilja göra detsamma eller hur K-G men spelar oss tiden ett spratt kanske? Men vilka minnen han får för livet och vilken känsla att klara av delmål efter del

Det här är en liknande prestation (Andreas Falk): http://www.andreasfalk.se/index.php?page=trans-europe-footrace

De gjorde 7-8 mil om dagen 64 dagar i sträck, Bari till Nordkap.

Jag hade nöjet att lyssna på Andreas löparkompis Mattias Bramstång i höstas

Jag är oerhört imponerad, har bara gjort de distanserna i en vecka drygt åt gången men det var oerhört tufft. Det jag blev mest förvånad över vad gäller mig själv, var att man kunde vara så totalt slut på kvällen och verkligen må pyton men ändå nästa morg