Quote from Guest on 10 August 2012, 14:22Började jogga (lite mer målinriktat) i början av juli. Joggar 3 ggr i veckan och försöker köra de föreslagna 10% ökningarna per vecka. Nu har jag även lagt in styrketräning för att få in lite universell styrka. Har dock märkt de senaste 2 löppassen att de
Började jogga (lite mer målinriktat) i början av juli. Joggar 3 ggr i veckan och försöker köra de föreslagna 10% ökningarna per vecka. Nu har jag även lagt in styrketräning för att få in lite universell styrka. Har dock märkt de senaste 2 löppassen att de
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2012, 14:32"vilodagar lägger ja in när ja känner behovet." säger du...
Om det nu känns tungt, känner du inte behovet då? - Jag tror det vore bättre med en inlagd vilodag i schemat + att du varierar löpningen (om du inte redan gör det) Vissa dagar kort och snabbare,
"vilodagar lägger ja in när ja känner behovet." säger du...
Om det nu känns tungt, känner du inte behovet då? - Jag tror det vore bättre med en inlagd vilodag i schemat + att du varierar löpningen (om du inte redan gör det) Vissa dagar kort och snabbare,
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 14:59Jag tror, vis av egen erfarenhet, att vilodagar är lika viktiga att schemalägga som träningsdagar. Vilodagar fungerar ju som återhämtning, och återhämtningen är ju egentligen en del av träningen. Sedan tror även jag på att variera löpträningen - korta pas
Jag tror, vis av egen erfarenhet, att vilodagar är lika viktiga att schemalägga som träningsdagar. Vilodagar fungerar ju som återhämtning, och återhämtningen är ju egentligen en del av träningen. Sedan tror även jag på att variera löpträningen - korta pas
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 16:03Kikade i din träningsdagbok, hoppas det var ok! Ser att du har ökat upp din träningsmängd väldigt mycket för ungefär tre veckor sedan.
Din träningsvecka ser bra ut, men du måste vara medveten om att du ökat den total träningsmängden väldigt mycket på kor
Kikade i din träningsdagbok, hoppas det var ok! Ser att du har ökat upp din träningsmängd väldigt mycket för ungefär tre veckor sedan.
Din träningsvecka ser bra ut, men du måste vara medveten om att du ökat den total träningsmängden väldigt mycket på kor
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:20Läste att man skulle ta det lugnt var 4:e vecka
Läste att man skulle ta det lugnt var 4:e vecka
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:27jo, det är därför träningsdagboken är öppen, tar ödmjukt emot visa ord. det stämmer att jag just nu tränar mer än normalt, men inte mycke mer än vad jag "vanligtvis" gör, har haft en ovanligt inaktiv månad före min träningsmånad. Det jag inte registrerar
jo, det är därför träningsdagboken är öppen, tar ödmjukt emot visa ord. det stämmer att jag just nu tränar mer än normalt, men inte mycke mer än vad jag "vanligtvis" gör, har haft en ovanligt inaktiv månad före min träningsmånad. Det jag inte registrerar
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:23Tränar man så mycket man orkar kan man räkna med bieffekter. Allt har ett pris.
Tränar man så mycket man orkar kan man räkna med bieffekter. Allt har ett pris.
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 00:16så mycke man orkar? det har jag aldrig gjort... skulle vara intressant att testa dock. men känner inte för o skaffa andra "bieffekter" än trötthet 🙂
så mycke man orkar? det har jag aldrig gjort... skulle vara intressant att testa dock. men känner inte för o skaffa andra "bieffekter" än trötthet 🙂
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 14:06nå dåså, lite vila inbokad, men ville ändå höra med folk som kör både kondition och styrka hur ni balanserar mellan dessa. Tycker helt enkelt det är intressant. T.ex. ni som kör blandsporter där man behöver både styrka och kondis. Hur planerar ni?
nå dåså, lite vila inbokad, men ville ändå höra med folk som kör både kondition och styrka hur ni balanserar mellan dessa. Tycker helt enkelt det är intressant. T.ex. ni som kör blandsporter där man behöver både styrka och kondis. Hur planerar ni?