Quote from Guest on 9 February 2010, 08:38Finns ni, liksom jag, byter ut all löpträning mot längdskidor så fort det går? Vad ger det för effekter för er? Lika bra träning eller ger det mindre effekt att åka längdskidor? Vi har ju inte haft snö här i södra Sverige på många år så jag har aldrig åkt
Finns ni, liksom jag, byter ut all löpträning mot längdskidor så fort det går? Vad ger det för effekter för er? Lika bra träning eller ger det mindre effekt att åka längdskidor? Vi har ju inte haft snö här i södra Sverige på många år så jag har aldrig åkt
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 08:48Ersätter inte all löpträning, men för mig personligen gäller att, all variation som ökar motivationen/underlättar träningen måste ju vara bra eller hur?
Som halvtaskig eller till och med dålig skidåkare så ger det mig bra konditionsträning till en större
Ersätter inte all löpträning, men för mig personligen gäller att, all variation som ökar motivationen/underlättar träningen måste ju vara bra eller hur?
Som halvtaskig eller till och med dålig skidåkare så ger det mig bra konditionsträning till en större
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 08:53Tack för svaret! Jag tycker jag blir betydligt tröttare av skidåkningen än löpningen. Det beror nog främst på min dåliga teknik. Så att det ger kondition är ingen tvekan om! Sen inser jag också skaderisken när man inte kört löpning på länge och ska igång
Tack för svaret! Jag tycker jag blir betydligt tröttare av skidåkningen än löpningen. Det beror nog främst på min dåliga teknik. Så att det ger kondition är ingen tvekan om! Sen inser jag också skaderisken när man inte kört löpning på länge och ska igång
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 09:03Jag har nästan ersatt all min löpträning med skidor, tyckte min löpar kropp behövde vila , så längdskidorn håller igång hjärta och lungor och vilar vrister och knän.
Vad det här kommer att inverka på min löpning får vi se i vår.
Första bevisen blir Råsta
Jag har nästan ersatt all min löpträning med skidor, tyckte min löpar kropp behövde vila , så längdskidorn håller igång hjärta och lungor och vilar vrister och knän.
Vad det här kommer att inverka på min löpning får vi se i vår.
Första bevisen blir Råsta
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 09:39Ja, jag instämmer i det där med att hålla kroppen van vid löpningen. Jag upplevde att det var oerhört frustrerande förra året att inte kunna köra hårt när skidsäsongen tog slut. Det tog tid att bygga upp löpningen så det gick att hålla en intensitet som l
Ja, jag instämmer i det där med att hålla kroppen van vid löpningen. Jag upplevde att det var oerhört frustrerande förra året att inte kunna köra hårt när skidsäsongen tog slut. Det tog tid att bygga upp löpningen så det gick att hålla en intensitet som l
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 16:12Det beror ju på vilken typ av bana man åker på tror jag till mångt och mycket. Om man åker på en väldigt flack bana så är det mycket stakning som gäller och då kanske man inte kommer upp i någon vidare puls och ansträngning även om det är jobbigt för över
Det beror ju på vilken typ av bana man åker på tror jag till mångt och mycket. Om man åker på en väldigt flack bana så är det mycket stakning som gäller och då kanske man inte kommer upp i någon vidare puls och ansträngning även om det är jobbigt för över
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 10:50Tack för svar! Tycker också det är roligare för tillfället att åka skidor! Men det är ju så kort säsong är i söder! Ska upp till Vemdalen en vecka nu så det blir nog ett antal mil hoppas jag. Tar även med löparskorna då för säkerhets skull. Nackdelen med
Tack för svar! Tycker också det är roligare för tillfället att åka skidor! Men det är ju så kort säsong är i söder! Ska upp till Vemdalen en vecka nu så det blir nog ett antal mil hoppas jag. Tar även med löparskorna då för säkerhets skull. Nackdelen med
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 11:28Tjenare på er,
Jag varvar löpning med skidåkning, även fast jag lägger mer tid på skidor just nu, man får ju som sagt passa på. Personligen känner jag att den allsidiga träningen motiverar mig väldigt mycket, och sliter förvånas värt lite samtidigt upplev
Tjenare på er,
Jag varvar löpning med skidåkning, även fast jag lägger mer tid på skidor just nu, man får ju som sagt passa på. Personligen känner jag att den allsidiga träningen motiverar mig väldigt mycket, och sliter förvånas värt lite samtidigt upplev