Quote from Guest on 9 September 2013, 20:44Hej! Ni som har kört något av loppen ovan, hur var löpningen? Har förstått att framför allt Ångaloppet är ganska stökig terrän men allt är ju relativt. Hoppas få en startplats i något av loppen och skulle vilja veta hur jag bäst tränar inför loppet.
Ni
Hej! Ni som har kört något av loppen ovan, hur var löpningen? Har förstått att framför allt Ångaloppet är ganska stökig terrän men allt är ju relativt. Hoppas få en startplats i något av loppen och skulle vilja veta hur jag bäst tränar inför loppet.
Ni
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 20:54Amfmannens löpning var skit tråkig enligt mig. Kör ångaloppet ifall du som mig gillar terräng:-)
Amfmannens löpning var skit tråkig enligt mig. Kör ångaloppet ifall du som mig gillar terräng:-)
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 10:34Ja jag har förstått att det tydligen skall vara mer flack terräng och att det mest är vägar man springer på i AM.
Har även kollat lite filmer från Ångaloppet de senaste dagarna och det ser ju ut att vara med obanat med inslag av stigar. Vissa delar likna
Ja jag har förstått att det tydligen skall vara mer flack terräng och att det mest är vägar man springer på i AM.
Har även kollat lite filmer från Ångaloppet de senaste dagarna och det ser ju ut att vara med obanat med inslag av stigar. Vissa delar likna
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 11:00har inte gjort ångaloppet men på bilder filmer så är de tuffare terräng än amfmannen...
Anmäl dig till Ö Till Ö;-) de är maxxxat...
har inte gjort ångaloppet men på bilder filmer så är de tuffare terräng än amfmannen...
Anmäl dig till Ö Till Ö;-) de är maxxxat...
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 15:28Tänkte att jag skulle börja lite lugnt under 2014 för att kanske köra ö till ö 2015. Inte orolig för simningen men löpningen har jag respekt för.
Måste även hitta en matchande medtävlande. De flesta verkar generelt snabbare på land än i vattnet medans ja
Tänkte att jag skulle börja lite lugnt under 2014 för att kanske köra ö till ö 2015. Inte orolig för simningen men löpningen har jag respekt för.
Måste även hitta en matchande medtävlande. De flesta verkar generelt snabbare på land än i vattnet medans ja
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 16:02Ångaloppetbanan är klart kuperad, obanad och blåbärsrisig. Magiskt fin bana och klart VO2 max, krävande.
Tips förutom xtreme som är bra, vore väl stockholm trailbanan eller min favorit. Dammstakärret 11 km på Bogesund. Även Brottby/Össeby milen är fin.
Ångaloppetbanan är klart kuperad, obanad och blåbärsrisig. Magiskt fin bana och klart VO2 max, krävande.
Tips förutom xtreme som är bra, vore väl stockholm trailbanan eller min favorit. Dammstakärret 11 km på Bogesund. Även Brottby/Össeby milen är fin.
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 20:11Frågan var väl egentligen hur man bäst hittar ett spår som liknar det som är på Ångaloppet men då det verkar vara mest obanad terräng så antar jag att det bara är att ge sig ut i valfri skog och hoppas att man inte kommer bort allt för mycket!
Skall dock
Frågan var väl egentligen hur man bäst hittar ett spår som liknar det som är på Ångaloppet men då det verkar vara mest obanad terräng så antar jag att det bara är att ge sig ut i valfri skog och hoppas att man inte kommer bort allt för mycket!
Skall dock
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 20:52Lättast är att få plats genom lotteriet som sker i januari!
Lättast är att få plats genom lotteriet som sker i januari!
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 22:24Körde min första Swimrun i Hellas idag och oj vad jobbit det var att springa i våtdräkt. Tyckte inte det var så jobbigt att simma med skor då jag jag har bra fart utan att använda benen. Surfade direkt runt för att hitta en våtdräkt som var lite tunnare.
Körde min första Swimrun i Hellas idag och oj vad jobbit det var att springa i våtdräkt. Tyckte inte det var så jobbigt att simma med skor då jag jag har bra fart utan att använda benen. Surfade direkt runt för att hitta en våtdräkt som var lite tunnare.
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 18:49Tjockleken på dräkterna skiljer inte jätte mycket mitt tips är att köpa en för 1000 ca den från speedo eller orca s4 sen fram med saxen! Använd paddlar mitt tips!!
Tjockleken på dräkterna skiljer inte jätte mycket mitt tips är att köpa en för 1000 ca den från speedo eller orca s4 sen fram med saxen! Använd paddlar mitt tips!!