Quote from Guest on 23 March 2010, 20:30Hej! hur många löppass räcker varje veckan om man vill ner på 1timme och 30min på 21km? och hur kan passen se ut?
Hej! hur många löppass räcker varje veckan om man vill ner på 1timme och 30min på 21km? och hur kan passen se ut?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:40http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=21&Ph_ID=13&Rac_ID=2
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=21&Ph_ID=13&Rac_ID=2
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:45inget träningprogram på 10 veckor?
inget träningprogram på 10 veckor?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:47Tja, tre pass skulle kunna räcka.
Två 10km-snabbdistanser (+ upp & nerjogg) och ett 25km-långpass.Fast är man inte ute efter att minimera antalet pass, skulle det nog gå lite enklare om man ökade till 4-5st pass.
Tja, tre pass skulle kunna räcka.
Två 10km-snabbdistanser (+ upp & nerjogg) och ett 25km-långpass.
Fast är man inte ute efter att minimera antalet pass, skulle det nog gå lite enklare om man ökade till 4-5st pass.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:55ja men jag tränar fotboll också! så man ska inte köra något intervallpass?
ja men jag tränar fotboll också! så man ska inte köra något intervallpass?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:02Varför fortsätter du att fråga samma sak? Det finns inte mer magi än vad som ryms de olika program du fått förslag om.
Dessutom sprang du ju så sent som i söndags 18km i ett tempo som ger dig marginal på 1h30.
Ett helt nytt sorts troll...
Varför fortsätter du att fråga samma sak? Det finns inte mer magi än vad som ryms de olika program du fått förslag om.
Dessutom sprang du ju så sent som i söndags 18km i ett tempo som ger dig marginal på 1h30.
Ett helt nytt sorts troll...
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:08ja det kanske man kan komma ner på 1.30! men har inte jätte mkt tid för tränar 5 pass i veckan löpning. För spelar fotboll också! men det räcker nog med 3 pass löpning 2 långpass och ett intervallpass
ja det kanske man kan komma ner på 1.30! men har inte jätte mkt tid för tränar 5 pass i veckan löpning. För spelar fotboll också! men det räcker nog med 3 pass löpning 2 långpass och ett intervallpass
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:12Fotbollen kan ju ses som intervallpass, det är ju mest det fotboll handlar om. Så se till att bli så snabb som möjligt på fotbollen, och koncentrera uthålligheten på de andra passen + tempopass.
Efter hand lär du ju märka varthän det barkar så att säga.
Fotbollen kan ju ses som intervallpass, det är ju mest det fotboll handlar om. Så se till att bli så snabb som möjligt på fotbollen, och koncentrera uthålligheten på de andra passen + tempopass.
Efter hand lär du ju märka varthän det barkar så att säga.
Quote from Susan Hartley on 23 March 2010, 21:19Albert, du frågar samma sak om och om igen. Du startar ju inte från scratch utan har sprungit en del sedan tidigare om jag förstår saken rätt. Du har säkert fått ett tiotal tips om Szalkais program på marathon.se. Hoppa på ett passande program där. Det sp
Albert, du frågar samma sak om och om igen. Du startar ju inte från scratch utan har sprungit en del sedan tidigare om jag förstår saken rätt. Du har säkert fått ett tiotal tips om Szalkais program på marathon.se. Hoppa på ett passande program där. Det sp
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:34Strunta i intervaller.
För en fotbollsspelare som vill springa bra på halvmaran är det uthållighet som gäller, dvs mitt förslag ovan på 2x10km snabbdistans plus ett 25km-långpass i veckan passar utmärkt. Tre löppass räcker när du tränar fotboll också, m
Strunta i intervaller.
För en fotbollsspelare som vill springa bra på halvmaran är det uthållighet som gäller, dvs mitt förslag ovan på 2x10km snabbdistans plus ett 25km-långpass i veckan passar utmärkt. Tre löppass räcker när du tränar fotboll också, m