Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöprundor i Malmö?
You need to log in to create posts and topics.

Hej hopp!

Nån som vet bra löprundor i Malmö? Jag har precis flyttat till stan, nära pildammarna. Så där har jag sprungit, börjar tröttna lite på att springa runda 5 dagar i veckan...

Finns det nån bra runda som är 10? eller tom. 20km i malmö?

Tack på f

Tjena,

Jag brukar (brukade) springa till pildammarna, sedan följa John Ericssons väg ner till vattnet och därefter följa den ner till brofästet och vända. Det blir en två mil ungefär. Vill man köra kortare så är det bara att vända lite tidigare.

/LH

Kanske att du hittar lite tips i gruppen "Löp- och cykelrundor i och runt Malmö" se http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=188

Jag springer på Bulltofta (vid gamla Ikea).
Mycket bättre än pildammarna. markerad 2,5 och 5km spår som är lite mer kuperad och mindre trafik. Och 2,5 km är upplyst.

Det enda tråkiga med Bulltofta är att det är så långt från Slottsstaden 🙂

Från Pildammarna kan du ta dig via Operan, Biblioteket, Kungs/Slottsparken och ner till Ribban, där finns både asfalt (cykelbana), gräs (bredvid cykelbanan) och grus (mellan cykel

Jag offrar mig gärna och kör ut till Bulltofta, så slipper jag innerstan,trängseln och biltrafiken. och det käns mycket mer avkopplande och dessutom är det lite mer kupperat, vilket ger ju lite mer. 😉

Sen bor jag ju själv vid Nobeltorget, så jag har ju

Lite längre pass som jag gillar är att springa ner till Ribban, följa kusten genom Limhamn till Sibbarps camping och därifrån till brofästet. Sen tar du dig under bron och springer ut mot Bunkeflostrand och sen österut tills man kommer till Pildammsvägen

Torup. Bokskog med banor från 2-10km. Har du bara bil så är det enkelt att ta sig dit. Sallerupsvägen rakt fram. På vägen dit passerar du Bulltofta som även är ett bra ställe. Har hört (ej varit där) att det ska vara bra i Skrylle. Tror det ligger närmare

Jag har några rundor där man via Pildammarna kör Ribban-stråket ut till Ön. Själv brukar jag variera längden på de rundorna genom att lägga in X antal varv runt Pildammarna, samt ibland runt husen nere vid Ön, men det går ju att lösa på annat vis om man n