Quote from Guest on 30 August 2010, 11:21Hej tjejer!
Är det någon som har tips på en bra löpryggsäck för kvinnor? Jag har testat några olika modeller, men det är nästan alltid samma problem: när ryggsäcken sitter bra i midjan hamnar ryggsäcken för högt upp på ryggen - ryggsäcken blir "för lång"
Hej tjejer!
Är det någon som har tips på en bra löpryggsäck för kvinnor? Jag har testat några olika modeller, men det är nästan alltid samma problem: när ryggsäcken sitter bra i midjan hamnar ryggsäcken för högt upp på ryggen - ryggsäcken blir "för lång"
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:31Jag har McKinleys Enduro 18W (OBS! W står för woman. Inte alla försäljare visste att det fanns en dammodell när jag letade efter den).
http://www.mckinley.eu/products/enduro-18w_208
Tillägg: jag är 168cm lång.
Jag har McKinleys Enduro 18W (OBS! W står för woman. Inte alla försäljare visste att det fanns en dammodell när jag letade efter den).
http://www.mckinley.eu/products/enduro-18w_208
Tillägg: jag är 168cm lång.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 12:02Jag har den här, den är grym. 😉
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1591
Edit: Den har inte jättestor packvolym utan agerar mest vätskeryggsäck åt mig men visst kan man få ned lite extra grejer i den också. Halva medicinskåpet, ett tor
Jag har den här, den är grym. 😉
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1591
Edit: Den har inte jättestor packvolym utan agerar mest vätskeryggsäck åt mig men visst kan man få ned lite extra grejer i den också. Halva medicinskåpet, ett tor
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 12:21Kolla in Osprey. Deras säckar finns i s/m och m/l. Man kan dessutom flytta hela axelremspartiet beroende på om man vill göra säcken längre eller kortare.
Kolla in Osprey. Deras säckar finns i s/m och m/l. Man kan dessutom flytta hela axelremspartiet beroende på om man vill göra säcken längre eller kortare.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 13:48Lundhags T12. Finns nu för halva priset på Igor Sport (i Sthlm). Jag är 166 cm lång.
Lundhags T12. Finns nu för halva priset på Igor Sport (i Sthlm). Jag är 166 cm lång.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 14:28Jag har en Osprey Raptor 10 att springa med men kan INTE rekommendera den till små och nätta kvinnor. Jag är 1,70 lång, väger ca 67-68 och har ett midjemått på ca 75 (om inte mer). Ryggsäcken sitter bra nu men om jag minskar mina mått (så som jag vill) ko
Jag har en Osprey Raptor 10 att springa med men kan INTE rekommendera den till små och nätta kvinnor. Jag är 1,70 lång, väger ca 67-68 och har ett midjemått på ca 75 (om inte mer). Ryggsäcken sitter bra nu men om jag minskar mina mått (så som jag vill) ko
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 14:52Jag har precis köpt en Camelbak Octane 18. Provade länge och väl eftersom jag också har "problemet" att jag är liten (162 cm - 55 kg). Måste alltså ha en kort och smal rygga.
Den här vann mitt lilla test:
bild:shop.textalk.se/shop/1558/img84/h2784/29827
Jag har precis köpt en Camelbak Octane 18. Provade länge och väl eftersom jag också har "problemet" att jag är liten (162 cm - 55 kg). Måste alltså ha en kort och smal rygga.
Den här vann mitt lilla test:
bild:shop.textalk.se/shop/1558/img84/h2784/29827
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 15:00Jaha, vad skulle jag köpa då?
Jag är 177 lång, väger 75 kg och 80-85 cm om midjan? 96 över bysten, tycker det där med remmar just där är en klart knepig konstruktion.
Jaha, vad skulle jag köpa då?
Jag är 177 lång, väger 75 kg och 80-85 cm om midjan? 96 över bysten, tycker det där med remmar just där är en klart knepig konstruktion.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 15:02Lingling: De flesta löparryggor har ju justerbar rem vid bysten, du kan dra den upp och ner en bra bit så att den inte behöver sitta precis där "behagen" är som störst. 🙂
Lingling: De flesta löparryggor har ju justerbar rem vid bysten, du kan dra den upp och ner en bra bit så att den inte behöver sitta precis där "behagen" är som störst. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 15:04jag har en vätskerygga från Salomon där remmarna är anpassade för kvinnor, det vill säga de är formade efter att man har byst, jag tycker den är superbra!
jag har en vätskerygga från Salomon där remmarna är anpassade för kvinnor, det vill säga de är formade efter att man har byst, jag tycker den är superbra!