Quote from Guest on 28 April 2013, 18:14Det finns säkert ett alldeles uppenbart svar på den här frågan, men jag vet faktiskt inte.
Alltså, varför är löpskolningsövningar så korta? Typ 30-40 meter kanske. Orkar man inte mer eller ger det inte något att hålla på längre?
Det finns säkert ett alldeles uppenbart svar på den här frågan, men jag vet faktiskt inte.
Alltså, varför är löpskolningsövningar så korta? Typ 30-40 meter kanske. Orkar man inte mer eller ger det inte något att hålla på längre?
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 18:24Jag gissar på följande. Löpskolning brukar ofta kombineras med ett löppass eller ännu hellre ett pass med crosstraining (för löpning) i form av kroppsvikts(styrke)träning eller plyometriska övningar. Man vill inte trötta ut sig inför varken det ena eller
Jag gissar på följande. Löpskolning brukar ofta kombineras med ett löppass eller ännu hellre ett pass med crosstraining (för löpning) i form av kroppsvikts(styrke)träning eller plyometriska övningar. Man vill inte trötta ut sig inför varken det ena eller
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 19:17Håller med Anders. Man kan fördjupa resonemanget lite:
Löpskolning kan fungera som en del i en uppvärmning och då lägger man bättre tid på själva huvudpasset.
Löpskolning kan också vara väldigt effektivt för att hjälpa hjärnan och kroppen minnas att spr
Håller med Anders. Man kan fördjupa resonemanget lite:
Löpskolning kan fungera som en del i en uppvärmning och då lägger man bättre tid på själva huvudpasset.
Löpskolning kan också vara väldigt effektivt för att hjälpa hjärnan och kroppen minnas att spr
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 19:57Henrik tar upp en springande punkt:
"Löpskolning kan fungera som en del i en uppvärmning och då lägger man bättre tid på själva huvudpasset."Problemet är detta: nästan alla manualer för löpskolning menar att man skall vara ordentligt uppvärmd när man bö
Henrik tar upp en springande punkt:
"Löpskolning kan fungera som en del i en uppvärmning och då lägger man bättre tid på själva huvudpasset."
Problemet är detta: nästan alla manualer för löpskolning menar att man skall vara ordentligt uppvärmd när man bö
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 23:11Okej, tack för utförliga och intressanta svar.
Okej, tack för utförliga och intressanta svar.