Quote from Guest on 24 April 2010, 10:38Vad är skillnaden? Jag har trott att POSE träning är ett nytt namn för löpskolning.
Är det någon "POSEfantom" som vet?
Vad är skillnaden? Jag har trott att POSE träning är ett nytt namn för löpskolning.
Är det någon "POSEfantom" som vet?
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 10:48Jag tycker mig ha sett definitionen här på funbeat. Sök på pose så kommer du säkerligen att hitta detta. Vet att t ex Fredrika Gullfot har skrivit en hel del om pose och har sammanfattat det bra.
Jag tycker mig ha sett definitionen här på funbeat. Sök på pose så kommer du säkerligen att hitta detta. Vet att t ex Fredrika Gullfot har skrivit en hel del om pose och har sammanfattat det bra.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 10:55Här t.ex.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=392101
🙂
Här t.ex.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=392101
🙂
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 11:07en särskild "pedagogik" skriver Fredrika att pose är.
en särskild "pedagogik" skriver Fredrika att pose är.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 11:49Pose-metoden för löpning är en metod för att förbättra sin löpteknik. På så sätt har det samma syfte som löpskolning. Det påminner också om löpskolning genom att det mestadels bygger på olika övningar (drills), som syftar till att träna in bättre rörelsem
Pose-metoden för löpning är en metod för att förbättra sin löpteknik. På så sätt har det samma syfte som löpskolning. Det påminner också om löpskolning genom att det mestadels bygger på olika övningar (drills), som syftar till att träna in bättre rörelsem
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:04Är det inte så att riktigt bra löpare med bra teknik har kört mycket löpskolnig?
POSE är en metod för motionärerna att springa mer ekonomiskt och skonsammare. Man hör aldrig eliten prata om POSE löpning men man hör POSE löpare/instruktörer använda eliten
Är det inte så att riktigt bra löpare med bra teknik har kört mycket löpskolnig?
POSE är en metod för motionärerna att springa mer ekonomiskt och skonsammare. Man hör aldrig eliten prata om POSE löpning men man hör POSE löpare/instruktörer använda eliten
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:35Jag vågar påstå att det räcker inte med konventionell löpskolning för att få bra teknik. Vissa övningar leder åt rätt håll, medan andra leder åt fel håll. Att eliten har bättre teknik än vad som kommer av ren löpskolning är dels pga naturligt urval, dvs d
Jag vågar påstå att det räcker inte med konventionell löpskolning för att få bra teknik. Vissa övningar leder åt rätt håll, medan andra leder åt fel håll. Att eliten har bättre teknik än vad som kommer av ren löpskolning är dels pga naturligt urval, dvs d
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:55Är det inte så att när det gäller eliten gäller det att springa fort och vinna lopp? man får inte minus om man har för höga knälyft enligt POSE metoden.
Det som gör mig lite skeptisk till hela POSE cirkusen är att en del bara plockar russinen ur kakan. Ja
Är det inte så att när det gäller eliten gäller det att springa fort och vinna lopp? man får inte minus om man har för höga knälyft enligt POSE metoden.
Det som gör mig lite skeptisk till hela POSE cirkusen är att en del bara plockar russinen ur kakan. Ja
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:56Klas: Är exemplet i länken bra eller dålig eller kanske pedagogískt överdriven POSE?
När jag ser det så blir jag frustrerad över hur ineffektivt det ser ut. Som att löparen trampar vatten.
http://vimeo.com/3185050
Klas: Är exemplet i länken bra eller dålig eller kanske pedagogískt överdriven POSE?
När jag ser det så blir jag frustrerad över hur ineffektivt det ser ut. Som att löparen trampar vatten.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 13:13Bjarne, man får minus för höga knälyft så tillvida att det är mindre effektivt. Men man kan förstås kompensera det med bättre gener och att vara mer vältränad. Jag håller med om att många missförstår Pose och tror att det handlar om att springa på tå. Man
Bjarne, man får minus för höga knälyft så tillvida att det är mindre effektivt. Men man kan förstås kompensera det med bättre gener och att vara mer vältränad. Jag håller med om att många missförstår Pose och tror att det handlar om att springa på tå. Man