Quote from Guest on 17 August 2010, 03:57Jag är blivande student i Trollhättan (flyttar dit om en vecka) och träning är mitt liv. Jag har aldrig varit i Trollhättan mer än bara några få gånger och då bara i själva stan.
Men finns det några bra löpslingor, exempelvis i skogen eller motsvarande,
Jag är blivande student i Trollhättan (flyttar dit om en vecka) och träning är mitt liv. Jag har aldrig varit i Trollhättan mer än bara några få gånger och då bara i själva stan.
Men finns det några bra löpslingor, exempelvis i skogen eller motsvarande,
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 04:07http://www.trollhattan.se/upload/kulturfritid/pdf/Motionsspår%20Thn.pdf
http://www.trollhattan.se/upload/kulturfritid/pdf/Motionsspår%20Thn.pdf
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 07:45Om det finns?
Jisses.
Trollhättan har det mesta av olika typer då staden ligger i ett knixigt område. Österut är det dock mest platt.Populäraste slingan har varit och fortfarande är:
Ömse sidor om kanalen från järnvägsbron ner till slussarna.
7.3 km.
K
Om det finns?
Jisses.
Trollhättan har det mesta av olika typer då staden ligger i ett knixigt område. Österut är det dock mest platt.
Populäraste slingan har varit och fortfarande är:
Ömse sidor om kanalen från järnvägsbron ner till slussarna.
7.3 km.
K
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:43Jag bor centralt i Trollhättan och brukar sprina på följande ställen:
Med start centralt:
- Runt "kanal-ön"Cykelavstånd:
- Strömslund/Skidstugan (många slingor)
- Slätthult (många slingor)
- Sandhem (inte så kuperat, dock bara 2-3 km)
- Edsvidsleden (1
Jag bor centralt i Trollhättan och brukar sprina på följande ställen:
Med start centralt:
- Runt "kanal-ön"
Cykelavstånd:
- Strömslund/Skidstugan (många slingor)
- Slätthult (många slingor)
- Sandhem (inte så kuperat, dock bara 2-3 km)
- Edsvidsleden (1
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:22Finns även slingor på "Knorren" som ligger mycket centralt.
Utöver det finns det t.ex Trollhättans SOK, TV-88 och TIF friidrottssektion som har löpargrupper. Kräver medlemsskap på någon hundralapp.
TV-88 arrangerar även löparkvällar i Göteborgsvarvets r
Finns även slingor på "Knorren" som ligger mycket centralt.
Utöver det finns det t.ex Trollhättans SOK, TV-88 och TIF friidrottssektion som har löpargrupper. Kräver medlemsskap på någon hundralapp.
TV-88 arrangerar även löparkvällar i Göteborgsvarvets r
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 22:33Knorren ja, ett legendariskt ställe där man har gjort några varv under åren. 24 timmar i taget har det blivit.
Knorren ja, ett legendariskt ställe där man har gjort några varv under åren. 24 timmar i taget har det blivit.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:34Stort tack för alla svar. Det hjälpte mig definitivt! 🙂
En fråga dock till Simon - Löpslingan du kallade "Runt kanal-ön", vart utgår den ifrån och är den uppmärkt på något vis så man slipper springa vilse det första man gör?
Stort tack för alla svar. Det hjälpte mig definitivt! 🙂
En fråga dock till Simon - Löpslingan du kallade "Runt kanal-ön", vart utgår den ifrån och är den uppmärkt på något vis så man slipper springa vilse det första man gör?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:28Jag tog ett varv "runt kanal-ön" och mätte ut för någon vecka sedan
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=459784Fast då började jag inte vid tågbron som är där strandgatan tar slut
Jag tog ett varv "runt kanal-ön" och mätte ut för någon vecka sedan
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=459784
Fast då började jag inte vid tågbron som är där strandgatan tar slut
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:38Simon: Du skrev "Edsvidsleden (14 km ganska tuff terräng)". Är bosatt i Thn och har aldrig hört talas om den! Vart går den?
Simon: Du skrev "Edsvidsleden (14 km ganska tuff terräng)". Är bosatt i Thn och har aldrig hört talas om den! Vart går den?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:57Anna.
Edsvidsleden är/var 21 km vad jag minnes.
Bodde 17 år ca. 200 meter från leden.
Sprang den minst 50 gånger privat ( mest ) eller på evenemangsdagen.Låg nära eller kolliderade t.om. någon gång med Hunnebergsrundan på cykel i tid. Slutet av april.
Anna.
Edsvidsleden är/var 21 km vad jag minnes.
Bodde 17 år ca. 200 meter från leden.
Sprang den minst 50 gånger privat ( mest ) eller på evenemangsdagen.
Låg nära eller kolliderade t.om. någon gång med Hunnebergsrundan på cykel i tid. Slutet av april.