Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpteknik-terränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar om terränglöpning kan uppväga löpteknikpass.
Jag tränar nu efter maraton.se milen på 60 min men det saknas backträning tycker jag, även löptekniska träningar saknas nu har jag iof inte betalvarianten där hade säkert varit med teknikövningar.

Du har inte betalvarianten på vad?
Löpteknik kan eventuellt vara löpskolningsövningar, som du kan få tag gratis genom att googla på "löpskolning". Ingen mening att betala för det.
Nej - terränglöpning (jag är terränglöpare) kan inte jämföras med löpskolni

Anders: Hon har inte betalvarianten av träningsprogrammet från marathon.se.

@ Anders en betal variant på tränings programmet där är det mer utvecklat o man får råd. Tycker inte häller det är något jag vill betala för.
Jag springer gärna motionsspår där är det alltid kuperat och så gillar jag långa vandringsleder. Programmet att f

Löpskolning handlar mest om att förbättra koordinationsförmåga och kroppskontroll, så att kroppen lättare kan hitta ett avspänt löpsteg när man springer. Den effekten får man även av att springa på smala stigar och helt obanat.

Men det man framför allt b

Om man kör terränglöpning så tränar det fler muskler i benen och frestar inte samma muskler hela tiden utan det blir mer varierat.

Tack, det blir lite löpteknik övningar och lite stig löpning då menar jag stig att sick sacka bland stenar och rötter samt fortsatt följa schemat.