Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har råd och tips?

Kör på bara Nisse..!!!!.de e ju ändå med benen som du kutar...ta en sån där "tarantella" eller vad det heter å ta dig i mål. Jag tror att du kommer att få en djävla massa cred för din prestation utmed spåret...vinka då med den andra armen...tips typ.

Andra har gjort det.
Farten är ju ej överdrivet hög, så tag det lugnt.

En rackare kom dock 2:a på ett mindre marathonlopp på 80-talet.
Tror han hade 2:27 eller ditåt.
Hans pers var/är 2:21.

kör med mitella och knyt ett stöd så armen ligger still. beror ju på vart du brytit den (uppe/nere) men borde funkar. bröt nyckelbenet i höstas och de va ju hela armen som skulle vara still då, jag körde på mitella och så knöt jag fast hela skiten mot mag

Jag har precis tagit bort mitt efter tre månader, hade brutit den precis ovanför armbågen.

Jag sprang en gång, men sedan funderade jag över om det verkligen var värt det. Dels att det är ruskigt varmt, obekvämt, samt risken för fall och därmed ännu längr

Om det är underarmsbrott och det gått någon vecka tror jag att du kan springa utan mitella...
Om det är ett svårare brott som opererats nyligen kanske du ska fråga läkaren om det är lämpligt att springa, så att det inte föreligger risk för blödning eller

Har ingen erfarenhet av att springa med gips, men en reflektion; var rädd om dina muskler i nacken / axeln om du springer med gips! Det blir ju en påfrestning med den extra tyngden som pendlar (om du springer utan mitella) eller mot musklerna i nacken om

Du har en stor poäng med axeln iaf. Nu vet inte jag hur länge TS har varit, ska vara gipsad. Men min sjukgymnast sa att det är inte alls ovanligt att patienter i min situation har mer ont i axeln än i armen när de tar bort gipset. Det kan vara så illa att

Suger åt mig alla tips och råd 🙂 Tackar alla .
Det stora målet jag har är Ironman i Kalmar, så jag får jo överväga riskerna positiva och negativa. Är det värd detta. Just nu lutar det åt att man springer, men blir det för soligt eller mycket regn spring

Jag tänker bara: Exakt VARFÖR? Varför inte köra annan, mindre belastande träning med mindre skaderisk (som att ramla och bryta sönder gipset) och mindre belastning på axel och nacke än vad löpning blir? Tro mig, jag vet allt om hur trist det är med ofrivi