Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträning Budapest
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska till Budapest 10/3-13/3 där en släkting till min man ska firas på 70-årsdagen. Då jag tycker det är kul att träna på nya ställen och samtidigt inte vill avstå allt för mkt av träning inför Stockholm Maraton tar jag gärna emot tips om bra löprundor i

Margaretaön är fin.

Tack.

Városliget, parken med rester av världsutställningen 1896 kan jag tänka mig är ok att springa i.

Margaretaön kan jag också rekommendera men det var också den enda löpningen jag hann med när jag var där.

Här finns den och ett till tips: http://carinatranar.blogspot.com/2010/04/buda-backar.html

Fram å tillbaka utmed Donaus strandpromenader tycker jag. Å anblicken av "Världens Vackraste parlamentsbyggnad" gör ju joggingen ännu häftigare. Men visst är det härligt i parken oxo att få kuta på "Olof Palmes gata"....där går förresten starten för Budap

Bodde i Budapest i två år, och kan verkligen rekommendera kullarna och bergen på Budasidan. Det enklaste är kanske att ta kugghjulsbanan upp till János-hegy och springa runt på vandringslederna där (och upp till utkikstornet): det finns många välmarkerade

...och här har jag gjort en liten karta där jag markerat Moskva tér (ta tunnelbana dit), start- och ändstation för kugghjulsbanan, Normafa, som är startpunkt för stigsystemet, och så utkikstornet med den fantastiska utsikten över Bp, dit du så klart ska s

Kjell, du får väl hänga på grannen som skall till Budapest i höst? 🙂

Tack för alla bra tips och med hänvisningar och bilder, även om jag inte kommer att hinna utnyttja alla rundor så kommer jag att spara tipsen inför framtida besök då jag förmodligen kommer att åka ner åter igen i sommar. För det mesta har jag gjort korta

12