Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

finns det några glada löpare som vill springa/träna i grupp på Kungsholmen?

Jag tänker mig milen för att sedan öka sträckan. En vacker dag sprang jag Midnattsloppet på dryga 50 minuter, idag får man nog lägga till nån minut.

//Anna

Hej!

Springer runt Kungsholmen några ggr i veckan, kan gärna göra sällskap någon gång om det passar! Vi håller nog ungefär samma tempo. Brukar köra ca 1 mil en eller två ggr under veckorna, sedan ett lite längre pass på 2-3 mil på helgen.

Mvh,

Markus

Hej, jag kör ofta ett lunchpass i veckan runt holmen. Men det kanske är kvällstid som du tänkt springa?

Jag springer ofta runt holmen på kvällstid och på helger. Vanliga distanspass brukar gå lite snabbare än 5-minuterstempo, men jag kan ta det lugnare ibland för att få sällskap.

Hej!

Kul med medlöpare!
Kan tyvärr inte lunchtid. Men gärna någon kväll eller helg?

Det känns lite sådär med alla dessa löpklubbar där de tar betalt för att man ska vara med. Eller har ni erfarenhet av sådanna?

Min klubb, Runday, har helt gratis måndagsträningar. Proffsigast i stan skulle jag säga.
På sommarhalvåret utgår vi från Karlbers Slott (spottavstånd från Kungsholmen) men på vintern kör vi från Östermalms IP vilket iofs är lite längre bort. Kolla in http

Jag är med i Studenterna, och tycker absolut att det är värt medlemsavgiften. Idrottsklubbar är ideella föreningar, och går inte med vinst. Men är det bara löpsällskap man söker går det ju att hitta gratis.

Själv föredrar jag att betala och inte känna några moraliska eller faktiska krav på att vara funktionär vid tävlingar, eller liknande. Brukar ändå inte vara i närheten av SATS-kort, eller dyligt.
Men enklast och kanske t o m trevligast är att springa i en

Jag har gått med i Runacademy - träningsgrupp som utgår från Hornstull på onsdagkvällar. Är som en kurs samtidigt som man genomför olika typer av intervallpass. http://www.petrakindlund.se/program-runacademy-var/. Petra är verkligen en person som inspirer

Tack för era tips och synpunkter. Var själv med i TNT Team Nordic Trail i våras, men pga mycket annat var jag endast med ett fåtal träningar. De kör främst träning i skogen, trail.. Bra, men grejen med löpning är ju också att det ska vara enkelt. Så jag ä