Quote from Guest on 31 August 2012, 09:47Det är så att jag har ett litet problem: jag har ganska nyligen börjat springa - ungefär ett halvår sedan - och allt har gått jättebra och jag har fått upp konditionen och orken väldigt mycket fortare än jag trodde skulle vara möjligt; i början sprang jag
Det är så att jag har ett litet problem: jag har ganska nyligen börjat springa - ungefär ett halvår sedan - och allt har gått jättebra och jag har fått upp konditionen och orken väldigt mycket fortare än jag trodde skulle vara möjligt; i början sprang jag
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:57Det är bra tänkt att undvika att byta helt eller huvudsakligen till löpband inne på gym - att springa ute på spår, stigar, etc. är bättre träning. Om du får problem med luftvägarna vid kyla kan du köpa en värmeväxlare. "LungPlus" finns på Apoteket. Observ
Det är bra tänkt att undvika att byta helt eller huvudsakligen till löpband inne på gym - att springa ute på spår, stigar, etc. är bättre träning. Om du får problem med luftvägarna vid kyla kan du köpa en värmeväxlare. "LungPlus" finns på Apoteket. Observ
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 10:28Tänk också på att det är helt OK att anpassa farten nedåt när du tar löppassen utomhus på vintern. Alltså inte bli lika andfådd. Så kan du variera med tuffare pass en gång i veckan på löpbandet. Då slipper du både ishalkan och den kalla luften.
Håller du
Tänk också på att det är helt OK att anpassa farten nedåt när du tar löppassen utomhus på vintern. Alltså inte bli lika andfådd. Så kan du variera med tuffare pass en gång i veckan på löpbandet. Då slipper du både ishalkan och den kalla luften.
Håller du
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 11:06Håller med Anders och Magnus.
Jag har själv lungplus för andning som jag har under -10, men jag känner personer som har den under nollan. Vad som känns bra.
Där du är idag så är det helt OK att sänka takten så det känns bra. Nästa vinter (eller så) kans
Håller med Anders och Magnus.
Jag har själv lungplus för andning som jag har under -10, men jag känner personer som har den under nollan. Vad som känns bra.
Där du är idag så är det helt OK att sänka takten så det känns bra. Nästa vinter (eller så) kans
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 11:09Vi har precis haft en ganska lång diskussion om vinterlöpning. Hittar inte den precis nu, men där finns många tips på hur man kan lösa både klädsel och andning. Jag kör med scarf, andra med halsduk eller rånarluva. Vissa kör Lungplus eller liknande och an
Vi har precis haft en ganska lång diskussion om vinterlöpning. Hittar inte den precis nu, men där finns många tips på hur man kan lösa både klädsel och andning. Jag kör med scarf, andra med halsduk eller rånarluva. Vissa kör Lungplus eller liknande och an
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 11:42Jag kör med en buff över mun och näsa. Antingen en av ylle eller om det är riktigt kallt, en tjockare i fleece.
Jag kör med en buff över mun och näsa. Antingen en av ylle eller om det är riktigt kallt, en tjockare i fleece.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 15:39Tränar man regelbundet ute så vänjer man sig oftast med de kallare vädret. Så mitt råd är att spring ute du bara. Som nån nämnde diskuterades detta nyligen i en annan tråd. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1250332
Tränar man regelbundet ute så vänjer man sig oftast med de kallare vädret. Så mitt råd är att spring ute du bara. Som nån nämnde diskuterades detta nyligen i en annan tråd. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1250332
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 16:26Jättetack för alla bra tips! Har kollat in den där LungPlus, men kommit fram till att den nog inte är något för mig då jag tycker den verkar obehaglig. Så det får nog bli att prova med halsduk/scarf framför mun och näsa - hoppas bara att jag kan komma på
Jättetack för alla bra tips! Har kollat in den där LungPlus, men kommit fram till att den nog inte är något för mig då jag tycker den verkar obehaglig. Så det får nog bli att prova med halsduk/scarf framför mun och näsa - hoppas bara att jag kan komma på
Quote from Camilla Höög on 2 September 2012, 17:37Kolla på Airtrim. Den är riktigt trevlig att ha på sig. Tar även bort en hel del av vinden som kyler i ansiktet. En skarf blir blöt och kall jättesnabbt och väldigt otrevlig.
Kolla på Airtrim. Den är riktigt trevlig att ha på sig. Tar även bort en hel del av vinden som kyler i ansiktet. En skarf blir blöt och kall jättesnabbt och väldigt otrevlig.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 17:42Har du testat scarf/buff/halsduk Anders? Jag har testat i upp till 2h och ner till -15 grader och har aldrig tyckt att det har varit kallt eller otrevligt på något sätt.
Har du testat scarf/buff/halsduk Anders? Jag har testat i upp till 2h och ner till -15 grader och har aldrig tyckt att det har varit kallt eller otrevligt på något sätt.