Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLöpträning vs cykelträning
You need to log in to create posts and topics.

>Hög syreupptagningsförmåga är väl alltid bra att ha.

Ger löpning per automatik bättre syreupptagning?
I så fall varför?

Anders, jag skulle inte heller bli förvånad om LA dök upp i triathlonsammanhang igen. Springer gör han ju redan.

Ja drar man New York marathon på 2.46 så kan man ju springa...

Hehe, det är ju klart godkänt. Såg nån bild, han hade bodyguards 🙂 Eller var det harar...

Undra vad han gör maran på en IM?

Själv tycker jag att det går utmärkt att kombinera cykling med löpning. Kan köra ett tufft cykelpass ena dagen och vara pigg i benen för ett löppass dagen efter. Däremot får jag lida cykelmässigt passet efter att jag kört ett löppass. Det sliter mer på be

Jaha, han hade harar. Dåså...

Förra veckan tränade jag enligt nedan. Tycker det funkar skapligt att kombinera. Jag har löpningen som högst prioriterad. Sen har jag genom åren fler löpmil än cykelmil.

Om löpningen är prioriterad så är det nog bra om cyklingen är högst hälften i tid rä

Vilket schema Richard!! Så mycket ork och tid har inte jag. Skulle inte palla ett så tufft program. Men ska man bli bra får man ligg i.

Vill förbättra min hastighet, ligger runt 25km/h när jag kör mina motionslopp. Mer distansträning eller tempopass som

Några år, många mil, sen snittar du 35 km / h. Cykel kan jag inte mycket om.

Ledig över sommaren, troligen september ut.

Finns även möjlighet att fd proffscyklister har någon form av träningsmetodik o disciplin från cyklingen.