Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpvagn
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är mammaledig med min son 2 månader och har börjat jogga med vagnen. Det är en vanlig Brio-vagn och jag tycker det funkar riktigt bra. Men jag vet ju att det finns särskilda löpvagnar. Hur är de bättre att jogga med och hur stor är skillnaden egentlig

Jag har en löparvagn med 20 tum hjul. Det är en oerhörd skillnad jämfört med vanlig barnvagn.

Jag kan hålla ett högt tempo vilket betyder mkt för mig. Körde häromdagen ett 15 km pass i 4.30 tempo utan problem. Inget stort jobb för att svänga med vagnen h

Håller med Anders-det går super bra att springa med vagn. Min är en babybjörn, 3 hjul och nästan självgående. Har haft den i 3 år nu och jag kan inte undvara den. Framhjulet kan du ställa in som fast eller rörligt. Gå till en vagnaffär och be att få provl

Jag har sprungit med en Teutonia-vagn, 3 hjulig (men med dubbla hjul i mitten där framme, allt för stabiliteten).
Jag var jättenöjd med den eftersom man vände insatsen (först liggdelen och sedan sittdelen) mot mig så att barnet inte fick all den kalla fa

Vi hade en 20-tums trehjulig babyjogger som köptes begagnad. Tog sig fram överallt - superbra på orienteringar när man ska gå över fält för att komma från bilen till själva tävlingen. Och fälldes ihop så den passade i takboxen, tillsammans med en liten pa

Intressant, jag skall själv på 7 månaders föräldraledighet och funderar mycket på dessa frågor. Själv har jag en Brio och det går ju men det känns lite segt.

Hur länge har era ungar tålamod att sitta i en vagn när ni springer?

Tålamod

Beror på ålder, grad av sömnighet och personlighet 🙂

Ålder
Ju äldre desto viktigare att de tycker det är kul tror jag.
Riktigt små barn är nog sällan problem med att de blir uttråkade, men det kan ju bli kallt och dragit och därför inte så bra

Anders, bra tips (t+)

Man kanske kan installera en ratt i vagnen så det blir som en lekbil. Det hade iaf jag gillat som barn. Hursom blir det ju mer action än på vanliga promenader där barn ofta sitter i vagnen nån timme eller två.

Kom just på: vi använde regnskyddet (genomskinligt tält) nästan hela tiden, just som vindskydd. Kall vind i nyllet på ett litet barn kan göra det svårt att andas.

Blix: Jag har kört med vår Emmaljunga till och från med alla tre och de tycker definitivt att det är roligare när pappa springer än när han går. Det fuingerar fint tycker jag men; en gång testade jag en kilometer med löpvagn. VILKEN SKILLNAD!!! Skaffa en

12