Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag springer blir jag trött i låren men jag känner aldrig något i vaderna. Jag har en något sittande ställning när jag springer. Försöker räta på kroppen och kör en del coreträning men det hjälper inte. Nån som har något tips för att "fördela trötthet

Byt ut halva din kropp och hållning mot MIN kanske? Jag känner ALDRIG något i låren, men har ofta träningsvärk i just vaderna...

Fortsätt försök sträcka på dig, försök landa under kroppen istället för framför, kortare snabbare steg, införskaffa lätta löparskor med tunn häl. Sen är det bara att tänka på ovanstående och ha tålamod.

Du sätter troligen ner fötterna i marken lite för långt fram så att hälen kommer först - om du skjuter fram höften, sträcker på kroppen och sätter ner fötterna rakt under din tyngdpunkt så kommer mer av foten att jobba och därmed använder du mer av hälsen

Stretchar Du?

Höftböjarmusklerna kan kanske vara lite korta på Dig som ger Dig den sittande springhållningen?

Jag är som Jessie; låren känns aldrig någonting, men vaderna brinner efter ett långpass eller backträning! (#)

Det stämmer nog att jag sätter ner fötterna för långt fram. Det ska jag verkligen tänka på.

Och stel i höftböjarmuskeln är jag nog med all säkerhet. Hela jag är stel...

Jag börjar stretcha med en gång! 🙂

Förutom höftböjarna kan nog musklerna i framlåren behöva stretchas ut.

Om du nu skall styra över till en fotisättning under dig snarare än framför dig, då kommer du att anstränga vader och hälsenor mer. Skynda långsamt så du håller.

Barfotalöpning kan v

Anders: Vi springer nog i samma "ställning! du och jag.. Vi får ta en sväng tillsammans och ev ta med oss stolar så kan vi kuta sittandes..;)
Mina vader har jag aldrig känt av vid löpning utan just enbart benen efteråt..

Det jag känner av MEST är dock RUMPAN.. oavsett vad jag tränar faktiskt.. Oh well..

Låter som ett bra förslag, Hanna 🙂