Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättare tävlingssko
You need to log in to create posts and topics.

Jag har löpt i Asics Gel Kayano i 3-4 år och är mer än nöjd. Stabila och bra och passar min fötter utmärkt. För ett tag sedan fick jag tipset att prova lätta skor för korta snabba distanser och olika lopp. Jag springer maximalt halv maraton, med undantag

Jag har ett par Adidas adistar zero sedan 2 år tillbaka, vilka väger ca hälften av mina Asics dojjer. Är svin nöjd med Adidas skorna. Har som mest löpt 15 km med dom utan att känna av bristen på dämpning..
Brukar köra vart 3:e träningspass sommartid med

Inov8 X-talon. Jodå, trots den aggressiva yttersulan fungerar det fint att springa asfalt med den. Ännu bättre är Merrell Mix Master 2 - asfalt och lätt terräng.

Äger också ett par Kayano, men tränar nästan uteslutande i mina DS Trainer. När det är dags för lopp (halvmara-marathon) byter jag till DS Racer, som jag kan rekommendera. Dom är dock inte så praktiska för terränglöpning bl.a. p g a håligheterna i sulan.

Har också kört uteslutande i Kayano i ca tre år, men köpte ett par DS Trainer för ett par månader sedan. Springer intervaller och tävlingar i dem, mycket nöjd! 🙂

Springer främst i terräng och då med Inov8 X-talon 190. Tycker den ändå fungerar hyggligt på asfalt men sulan är väldigt aggresiv. För längre pass på slätare underlag blir det ofta Inov8 Race Ultra 290. Den senare är ingen lättviktare men ack så skön när