Quote from Guest on 2 March 2009, 10:09Jag går rakt på sak.
Om man har en gamal cykel Crescent Balder från 1998 (aluminium) som är full av stenskott och repor. Hur gör man för bli av med dem och få en fin färg och lack på ramen?
slipa, ersättnings pasta, spreja på med färg?
Jag går rakt på sak.
Om man har en gamal cykel Crescent Balder från 1998 (aluminium) som är full av stenskott och repor. Hur gör man för bli av med dem och få en fin färg och lack på ramen?
slipa, ersättnings pasta, spreja på med färg?
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 10:19Lättast skulle jag tror är att slipa ner den, hela vägen till aluminiumet där det är stenskott för att få bort ojämnheter, använd fint papper dock så att du inte repar. Sedan lackar du antingen själv med sprayburk (blir inte alltid bra resultat) eller så
Lättast skulle jag tror är att slipa ner den, hela vägen till aluminiumet där det är stenskott för att få bort ojämnheter, använd fint papper dock så att du inte repar. Sedan lackar du antingen själv med sprayburk (blir inte alltid bra resultat) eller så
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 10:49Skaffa lämpligt nagellack och lacka inte ur.
Skaffa lämpligt nagellack och lacka inte ur.
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 13:02Är såna där små "lackskadepennor" på biltillbehörsfirman nåt att ha? De finns ju i fler färger som passar cyklar än nagellacken.
Är såna där små "lackskadepennor" på biltillbehörsfirman nåt att ha? De finns ju i fler färger som passar cyklar än nagellacken.
Quote from Rasmus Olsson on 2 March 2009, 13:11Är den brandgul måste du verkligen se till att du får exakt samma brandgula igen. Allt annat vore brott mot alla kulturlagar.
Är den brandgul måste du verkligen se till att du får exakt samma brandgula igen. Allt annat vore brott mot alla kulturlagar.
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 13:11Jag har köpt vanligt nagellack och användt. Jag har å andra sidan en färg som passar mig.
Jag har köpt vanligt nagellack och användt. Jag har å andra sidan en färg som passar mig.
Quote from Anders Wallerstedt on 2 March 2009, 13:11Jag brukar lacka med stenskottsfärg till bilar. Rengör ordentligt, ta även lacknafta på en tuss och gnugga lite innan.
Lacka hela ramen, mycket jobb, men är det mycket så kan det kanske vara värt. Hör med cykelhandlaren om det går att köpa dekaler först.
Jag brukar lacka med stenskottsfärg till bilar. Rengör ordentligt, ta även lacknafta på en tuss och gnugga lite innan.
Lacka hela ramen, mycket jobb, men är det mycket så kan det kanske vara värt. Hör med cykelhandlaren om det går att köpa dekaler först.
Quote from Rasmus Olsson on 2 March 2009, 13:13eller ring Crescent direkt å se vad de har i färg eller märken.
eller ring Crescent direkt å se vad de har i färg eller märken.
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 13:16Ni får inte samma nyans om inte ramen lackeras på samma sätt.
Det är därför hopplöst med bättringslack.
Ni får inte samma nyans om inte ramen lackeras på samma sätt.
Det är därför hopplöst med bättringslack.
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 13:35Inte helt hopplöst.... naturligtvis cyklar man för snabbt för att nån ska hinna se skillnaden.
Inte helt hopplöst.... naturligtvis cyklar man för snabbt för att nån ska hinna se skillnaden.