Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 13:55Lite idéer om tillvägagångssätt:
http://janne-cyklar.blogspot.com/
/Jesper
Lite idéer om tillvägagångssätt:
http://janne-cyklar.blogspot.com/
/Jesper
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 14:04Är det aluminium går det ju att ha den "rå" annars, då aluminum-oxid är relativt starkt, då ser den dessutom "rå" ut.
Mvh // andrew
Är det aluminium går det ju att ha den "rå" annars, då aluminum-oxid är relativt starkt, då ser den dessutom "rå" ut.
Mvh // andrew
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 14:14Tänkte köra med matt svart och kanske lite vit färg. Kanske också skriva Cervelo eller Pinarello på den (hv).
Hur som helst - det är inte roligt med en blå cykel där det är repor och andra märken som förstör hela intrycket.
Om man sedan byter ut lite
Tänkte köra med matt svart och kanske lite vit färg. Kanske också skriva Cervelo eller Pinarello på den (hv).
Hur som helst - det är inte roligt med en blå cykel där det är repor och andra märken som förstör hela intrycket.
Om man sedan byter ut lite
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 19:22Jag hade våtslipat hela ramen för att få den riktigt baby len. Och sedan grundat ett par gånger slipat lite till, å sedan lagt på några lager lack å slipat alla ojämnheter mellan lack lagren för att få den riktig bra. sedan lagt på ett antal lager klar la
Jag hade våtslipat hela ramen för att få den riktigt baby len. Och sedan grundat ett par gånger slipat lite till, å sedan lagt på några lager lack å slipat alla ojämnheter mellan lack lagren för att få den riktig bra. sedan lagt på ett antal lager klar la
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 21:48Streep hele rammen og lever den inn til sandblåsing, hvis du skal skift farge. Grunne med grunner for bil. Eller kontakt en billakkerer, så blir det profsig
Streep hele rammen og lever den inn til sandblåsing, hvis du skal skift farge. Grunne med grunner for bil. Eller kontakt en billakkerer, så blir det profsig
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 09:08Jag är på Leifs linje här - om hela ramen ska målas om, blästra.
Slipade ner en hel ram i vintras. slipning tar tid och det är lätt att slipa lite för mycket när man ska nå svåra skrymslen på ramen (jag srod i garaget ett par kvällar och bara slipade). D
Jag är på Leifs linje här - om hela ramen ska målas om, blästra.
Slipade ner en hel ram i vintras. slipning tar tid och det är lätt att slipa lite för mycket när man ska nå svåra skrymslen på ramen (jag srod i garaget ett par kvällar och bara slipade). D
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 11:03Har ni några tipps på hur man kan måla om sin cykel?
Hur har ni målat era cyklar (bilder vore kul)?
Har ni några tipps på hur man kan måla om sin cykel?
Hur har ni målat era cyklar (bilder vore kul)?