Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLack på cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag går rakt på sak.

Om man har en gamal cykel Crescent Balder från 1998 (aluminium) som är full av stenskott och repor. Hur gör man för bli av med dem och få en fin färg och lack på ramen?

slipa, ersättnings pasta, spreja på med färg?

Lättast skulle jag tror är att slipa ner den, hela vägen till aluminiumet där det är stenskott för att få bort ojämnheter, använd fint papper dock så att du inte repar. Sedan lackar du antingen själv med sprayburk (blir inte alltid bra resultat) eller så

Skaffa lämpligt nagellack och lacka inte ur.

Är såna där små "lackskadepennor" på biltillbehörsfirman nåt att ha? De finns ju i fler färger som passar cyklar än nagellacken.

Är den brandgul måste du verkligen se till att du får exakt samma brandgula igen. Allt annat vore brott mot alla kulturlagar.

Jag har köpt vanligt nagellack och användt. Jag har å andra sidan en färg som passar mig.

Jag brukar lacka med stenskottsfärg till bilar. Rengör ordentligt, ta även lacknafta på en tuss och gnugga lite innan.

Lacka hela ramen, mycket jobb, men är det mycket så kan det kanske vara värt. Hör med cykelhandlaren om det går att köpa dekaler först.

eller ring Crescent direkt å se vad de har i färg eller märken.

Ni får inte samma nyans om inte ramen lackeras på samma sätt.
Det är därför hopplöst med bättringslack.

Inte helt hopplöst.... naturligtvis cyklar man för snabbt för att nån ska hinna se skillnaden.

12