Quote from Guest on 3 August 2010, 11:12Jag har just köpt en Garmin 405. Jag tänkte på batteritiden. Om man till exempel gör klassikern och är lite långsam så hinner ju batteriet ta slut. Kan man på något enkelt och smidigt sätt ladda batteriet?
Åh vad svårt, om jag tänker att jag vill göra kl
Jag har just köpt en Garmin 405. Jag tänkte på batteritiden. Om man till exempel gör klassikern och är lite långsam så hinner ju batteriet ta slut. Kan man på något enkelt och smidigt sätt ladda batteriet?
Åh vad svårt, om jag tänker att jag vill göra kl
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:22Batteriet är inbyggt i klockan så det finns ingen möjlighet att ha med sig något xtra-batteri. Du kan inte heller ladda det under användning - såvida du inte tar en riktigt lång paus...
Innan du lämnar tillbaka den och byter mot 305 prova med att ha kloc
Batteriet är inbyggt i klockan så det finns ingen möjlighet att ha med sig något xtra-batteri. Du kan inte heller ladda det under användning - såvida du inte tar en riktigt lång paus...
Innan du lämnar tillbaka den och byter mot 305 prova med att ha kloc
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:30Var det inte någon här på forumet som sålde "fältladdare" till dessa klockor? Ett batteri med usb koppling kanske det var.
Var det inte någon här på forumet som sålde "fältladdare" till dessa klockor? Ett batteri med usb koppling kanske det var.
Quote from Camilla Höög on 3 August 2010, 11:31Det går nog att ladda det under användning. Jag har för mig att flera personer här på Funbeat har pratat om det tidigare.
Enda problemet är att det står ett meddelande rakt över skärmen som säger charging eller dylikt.
Du behöver ett batteripack, usb-kabe
Det går nog att ladda det under användning. Jag har för mig att flera personer här på Funbeat har pratat om det tidigare.
Enda problemet är att det står ett meddelande rakt över skärmen som säger charging eller dylikt.
Du behöver ett batteripack, usb-kabe
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:38http://www.stadium.se/sport/resa/resetillbehor/071414/soc-battery-charger
Den här kanske?
http://www.stadium.se/sport/resa/resetillbehor/071414/soc-battery-charger
Den här kanske?
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:40Tack för era svar!
Ja, nåt sånt får det nog bli. Hittade en grej som kanske kan funka:
http://www.stadium.se/sport/resa/resetillbehor/071414/soc-battery-charger#
Tack för era svar!
Ja, nåt sånt får det nog bli. Hittade en grej som kanske kan funka:
http://www.stadium.se/sport/resa/resetillbehor/071414/soc-battery-charger#
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:41Haha, Anders hann före!
Jo, om en sån grej funkar vore det ju alla tiders. Köper man en klocka för tretusen vill man ju att den ska funka i många år framöver, även vid längre tävlingar.
Haha, Anders hann före!
Jo, om en sån grej funkar vore det ju alla tiders. Köper man en klocka för tretusen vill man ju att den ska funka i många år framöver, även vid längre tävlingar.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:51Onekligen snygg och smidig reseladdare ser det ut som!
Men som sagt för att du inte ångra dig efteråt - testa att sätt klockan på laddning samtidigt som tidtagaruret är igång. Jag tror att klockan stänger av sig under laddning (dock inte helt säker) och
Onekligen snygg och smidig reseladdare ser det ut som!
Men som sagt för att du inte ångra dig efteråt - testa att sätt klockan på laddning samtidigt som tidtagaruret är igång. Jag tror att klockan stänger av sig under laddning (dock inte helt säker) och
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:57Om du tänker göra klassikern och liknade längre uthållighetstävlingar så rekommenderar jag att omgående byta 405:an till en 310x. Till vardags och fest tycker jag att man klär bättre i ett riktigt armbandsur än i en pulsklocka.
Om du tänker göra klassikern och liknade längre uthållighetstävlingar så rekommenderar jag att omgående byta 405:an till en 310x. Till vardags och fest tycker jag att man klär bättre i ett riktigt armbandsur än i en pulsklocka.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 14:15Ja, min FR405 är inte tillräckligt liten för att jag ska överväga att ha den som armbandsur!
Men jag gillar den ändå 🙂
Fast jag skulle nog gilla en 310 ännu mer (H:)
Ja, min FR405 är inte tillräckligt liten för att jag ska överväga att ha den som armbandsur!
Men jag gillar den ändå 🙂
Fast jag skulle nog gilla en 310 ännu mer (H:)